05.02.2024

Cornuri foietate cu Nutella

Cu siguranta aceste delicioase cornuri foietete, cu umplutura de Nutella sau alta crema de ciocolata, sunt pe placul tuturor. Oare este cineva care refuza un corn aromat, usor crocant la exterior si moale in interior? Eu nu cred asa ceva 😊. Reteta este usor de facut, doar ca trebuie sa avem putintica rabdare...haideti mai jos sa o cititi💛 .

Daca probati reteta mea de Cornuri foietate cu Nutella sau orice alta reteta de pe blog, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata😊.Daca va plac retetele mele ma puteti urmari pe paginile de FacebookFacebook.😉.


    Ingrediente
    Aluat:

  • 500 g faina
  • 1 ou
  • 250 ml lapte caldut
  • 75 g zahar(3 linguri)
  • 1 pliculet drojdie uscata (7 g)
  • esente, coaja lamaie
  • ¼ lingurita sare
  • 1-2 linguri cu ulei
    In plus:
  • 100 g nutella sau orice crema de ciocolata
  • 100 g unt moale cu peste 80% grasime
  • 1 galbenus amestecat cu 1 lingura lapte ptr. uns cornurile



Mod de preparare
Aluat:

Cernem faina(tip 000) intr-un bol si o amestecam cu drojdia uscata. Drojdia uscata se poate inlocui cu 25 g drojdie proaspata care se freaca cu ½ ligurita cu zahar ca sa se lichefieze. Facem o adancitura in mijlocul fainii unde punem oul batut impreuna cu sarea si zaharul, apoi adaugam coaja de lamaie si esenta. Eu am folosit o lingurita cu varf de coaja de lamaie pe care o aveam in borcan pusa cu zahar si doua lingurite esenta de vanilie. Putem aromatiza aluatul cu aromele care ne plac. Amestecam cu lingura, apoi incepem sa adaugam treptat laptele caldut. Amestecam atat cat se poate cu lingura, apoi incepem sa framanat cu mana. Cand aluatul se formeaza il rasturnam pe masa de lucru infainata. Daca este prea moale mai adaugati putina faina…eu am mai pus o lingura. Framantam aluatul 10 -15 minute cu mainile unse cu ulei. Cand este gata punem aluatul din nou in bol, acoperim bolul cu folie alimentara sau un prosop curat si il lasam sa creasca la loc caldut pana isi dubleaza volumul.
Cand aluatul a dospit il rasturnam pe masa de lucru infainata, il framantam putin cat sa iasa aerul din el , apoi il impartim in 12 bucati egale. Daca aveti un cantar de bucatarie il puteti cantari. Aluatul meu a avut in jur de 900 grame si l-am impartit in 12 bucati a cate 75 g. fiecare. Framantam putin fiecare bucata ca sa ii dam forma rotunda. Luam prima bucata de aluat, (pe celelalte le tinem acoperite cu folie alimentara) si o intindem cu sucitorul pe planul de lucru putin infainat, intr-o forma rotunda de cca 20cm…de marimea unei farfurii de aperitiv. O ungem deasupra cu unt moale(cam o lingurita), apoi o punem pe o farfurie plata. Intindem la fel si urmatoarea bila, o ungem si o asezam(cu partea neunsa) deasupra foii unse din farfurie. Procedam la fel si cu celelalte, iar ultima foaie o lasam neunsa. Luam teancul de foi de pe farfurie si il asezam pe planul de lucru. Il presam putin cu palmele, mai aranjam putin marginile foilor pe ici pe colo, apoi incepem sa il intindem cu sucitorul…incepem din mijlocul teancului. Intindem pana obtinem o foaie rotunda cu diametrul de aproximativ 40-45 de cm pe care o vom taia in 12 triunghiuri cat mai egale. La mijlocul fiecarei triunghi, chiar la baza, facem cate o crestatura cu cutitul de cca 1 cm, apoi punem cate 1 lingurita cu nutella. Rulam triunghiurile si le punem direct intr-o tava captusita cu hartie de copt. Le asezam cu varful dedesubt ca sa nu se desfaca cornurile la copt. Cand le terminam de format acoperim tava cu un prosop curat sau folie alimentara(fara sa atinga cornurile) si lasam cornurile la crescut cca 30 de minute la loc caldut. Intre timp preincalzim cuptorul la foc mediu, 180 °C. Ungem cornurie dospite cu galbenusul diluat cu lapte, apoi punem tava in cuptor pentru aproximativ o jumatate de ora sau pana acestea se rumensc frumos. Cand sunt gata, le lasam sa se raceasca, apoi le putem savura…daca rezistati pana se racesc😊. Sunt foarte aromate si gustoase, usor crocante la exterior si moi in interior. Un rasfat adevarat!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie. Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase ca sa aveti de unde va inspira. Ma puteti urmari si pe Instagram sau pe Pinterest.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti toate RETETELE MELE IN ORDINE ALFABETICA.
Aici gasiti reteta pentru CORNURI PUFOASE CU RAHAT.





2 comentarii:

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!