06.03.2023

Cornuri pufoase de post cu suc de portocale in aluat

Aceste cornuri pufoase si aromate sunt extrem de gustoase si usor de facut....nici nu zici ca le lipsesc ouale, laptele sau untul. Ramane ca voi sa alegeti umplutura preferata💜. 


 Daca probati reteta mea de  Cornuri pufoase de post cu suc de portocale in aluat, va astept cu drag sa reveniti sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.


    Ingrediente
    Aluat:

  • 500 g faina
  • 250-275 ml suc de portocala
  • 100 g zahar
  • 100 ml ulei
  • un plicutet de 7 g cu drojdie uscata
  • coaja de la o portocala si de la o lamaie
  • cate o lingurita cu esenta de rom si vanilie
  • ½ lingurita sare
    Pentru umplutura va las trei variante, voi o alegeti pe cea care va este la  indemana:   
  • crema de ciocolata vegana in care adaugam miez de nuca macinat
  • gem amestecat cu miez de nuca macinat sau tocat marunt
  • rahat
    Pentru uns cornurile coapte:
  • 2 linguri miere diluata cu 3-4 linguri cu apa

 

Mod de preparare:
Spalam bine portocalele, le stergem cu prosoape de hartie si radem coaja pe razatoarea cu orificii mici...vom rade doar partea portocalie. Eu am folosit coaja de la o singura portocala, restul am pus-o intr-un borcanel, am presarat deasupra zahar si il pastrez in frigider pentru a o folosi la alte deserturi. Daca nu obtineti cantitatea necesara de suc de portocala puteti completa cu apa minerala sau apa plata.
Cernem faina de doua ori intr-un vas mai mare in care vom pregati aluatul si amestecam drojdia granule in ea. Daca folosim drojdie proaspata(avem nevoie de 25 g) o frecam cu ½ lingurita zahar ca sa se lichefieze. Punem intr-un vas pe foc mic sucul de portocale impreuna cu zaharul si sarea. Amestecam pana acesta se dizolva, apoi il dam deoparte si adaugam esentele....puteti folosi ce esente va plac sau ce aveti la indemana. Il lasam sa se racoreasca sa aiba mai putin de 40°C. Facem o adancitura in mijlocul fainii, adugam coaja de citrice si incepem sa turnam treptat compozitia lichida. Daca am ales sa folosim drojdie proaspata o adaugam si pe ea. Amestecam cu lingura atata cat putem, apoi framantam cu mana pana aluatul se aduna intr-o bila. Daca aluatul este prea moale mai putem adauga putina faina(1-2 linguri), iar daca este prea tare mai punem putin lichid...suc de portocale sau apa. Rasturnam aluatul pe masa de lucru unsa cu putin ulei.  Il framantat aproximativ 30 de minute adaugand treptat uleiul caldut(ne putem unge palmele cu el cat timp framanatm aluatul). Cand este gata, punem aluatul din nou in vas, acoperim vasul cu folie alimentara sau un prosop curat si il lasam la crescut la loc 

cald pana isi dubleaza volumul.
Cand aluatul a crescut suficient il rasturnam pe blatul de lucru uns cu ulei si il framantam putin cat sa iasa aerul din el. Il intindem intr-o forma rotunda cu diametrul de cca 50 cm...sa aiba grosimea de aproximativ 0,5 cm, apoi il taiem in 16 triunghiuri cat mai egale.
Punem la baza fiecarui triunghi cate ½ lingurita din umplutura sau cate o fasie de rahat, apoi rulam de la baza spre varf. Asezam cornurile intr-o tava in care asternem hartie de copt. Acoperim tava cu un prosop si lasam cornurile la crescut aproximativ o jumatate de ora. Intre timp aprindem cuptorul si il lasam sa se incalzeasca la foc mediu(180°C).
Pensulam rapid cornurile dospite cu putina apa si punem tava in cuptor pentru aproximativ 25 de minute sau pana cornurile se rumenesc frumos.
Cand sunt gata, scoatem tava cu cornurile din cuptor si le ungem cu siropul din miere si apa.
Le servim caldute sau reci...daca mai raman 😊 . Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti RETETELE MELE DE POST.
















Tot din acest aluat am facut si un COZONAC DE POST.






 


4 comentarii:

  1. Anonim17/3/23

    Foarte interesant !
    Ingrediente ...la îndemâna oricui,merita probate rețetele dumneavoastră.
    Mulțumesc !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag, iti multumesc si eu pentru vizita si aprecieri. O zi buna!

      Ștergere
  2. Anonim23/6/23

    Pregătesc pentru a doua oară cozonac de post după rețeta Dvs.
    Mi-a ieșit foarte bine de fiecare data!
    Va mulțumesc frumos pentru rețeta!

    RăspundețiȘtergere
  3. Cu drag, ma bucur ca ti-au reusit. O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!