02.02.2024

Caras prajit in crusta de malai si faina

Poate unii spun ca nu este mare lucru sa prajesti un peste...adevarat, dar sunt si gospodine incepatoare in ale bucatariei care au de invatat cate ceva. Carasul sau orice peste prajit in crusta de malai si faina iese tare bun. Piele crocanta si carne suculenta si frageda...alaturi de mujdei si o mamaliguta, este un adevarat rasfat😉.


Daca probati reteta mea de Caras prajit in crusta de malai sau orice alta reteta de pe blog, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata😊.Daca va plac retetele mele ma puteti urmari pe paginile de FacebookFacebook.😉.

    Ingrediente:
  • 1,3 kg peste caras
  • 3 linguri malai
  • 3 linguri faina
  • ½ lingurita boia dulce
  • sare
  • piper macinat
  • ulei pentru prajit pestele




Mod de preparare:
Eu am avut 6 carasi frumusei care au cantarit aproximativ 2,3 kg inainte de curatare. Au avut si ceva icre, le-am pus in borcan cu sare😊. 
Curatam pestele de solzi si intestine, apoi indepartam capetele, cozile si aripioarele. Din capete si cozi facem o ciorbita, nu le aruncam. Curatam bine interiorul pestelui sub jet de apa rece si indepartam toata pielita neagra ca altfel va da gust amar pestelui. Dupa ce il spalam bine il mai putem tine 15- 20 de minute intr-un vas cu apa rece, apoi il clatim din nou si il lasam la scurs intr-o strecuratoare. Cand este scurs il crestam cu un cutit bine ascutit…facem crestaturi dese si nu foarte adanci. Condimentam pestele(interior si exterior) cu sare si piper macinat si il masam usor insistand printre crestaturi. Il lasam un sfert de ora ca sa isi ia sare. Intre timp amestecam intr-o farfurie mai mare, malaiul, faina si boiaua.
Tavalim fiecare bucata de peste prin acest amestec, apoi il prajim in ulei. In tigaia in care prajim pestele trebuie pus ulei macar de un deget. Dupa ce acesta se incinge punem bucatile de peste si le prajim pe ambele parti pana se rumensc frumos. Nu ingramadim pestele in tigaie, il prajim in mai multe transe. Focul nu trebuie sa fie mare, dar nici mic. Daca este mare, pestele se rumeneste prea repede si nu se va gati in interior, iar daca focul de sub tigaie este prea mic, atunci pestele se va imbiba cu ulei….deci il prajim la foc moderat. Rumenim pestele atat cat ne place sa fie rumen, apoi il scoatem pe o farfurie in care punem mai multe straturi de servetele ca sa mai absoarba din ulei. Intre timp facem si o mamaliguta si un mujdei de usturoi si il servim cald, cu mare pofta ca-i tare bun😋.
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie. Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook , unde postez si alte retete delicioase. Ma puteti urmari si pe Instagram sau pe Pinterest.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti toate RETETELE MELE IN ORDINE ALFABETICA.
Aici gasiti reteta pentru PLACHIE DE CRAP.




 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu