20.02.2016

Macrou marinat la rece


De ce sa-l cumparam cand putem sa-l preparam acasa.


loading...
       Ingrediente:
  • 4 bucati macrou congelat (1,200 kg)
  • sare (cam o lingura cu varf)

       Saramura:
  • 500 ml apa
  • 225 ml otet
  • 100 ml ulei
  • o lingurita piper boabe
  • 2 frunze de dafin
  • o lingura sare de muraturi
  • o lingurita de zahar
      In plus:
  • 2 lingurite boabe de mustar
  • 2 morcovi
  • 2 cepe mari






Mod de preparare:
Lasam pestele la dezghetat apoi il curatam, indepartam capetele, il spalam si il taiem rondele potivit de groase. Lasam rondelele la scurs apoi le dam cu sare. l
Le punem intr-un vas cu capac si le lasam la frigider dupa o zi pe alta.

Pentru saramura:
Punem apa, otetul, uleiul, zaharul si sarea intr-o craticioara la fiert. Adaugam foile de dafin si piperul si lasam sa dea 2-3 clocote. Dam deoparte si lasam lichidul la racit.





Spalam pestele de surplusul de sare si il lasam la scurs.
Morcovii ii curatam si ii taiem rondele iar ceapa solzisori.

Intr-un borcan care se inchide etans , asezam pestele intercaland cu rondelele de morcov si ceapa.
Adaugam boabele de mustar si turnam saramura rece ,care trebuie sa acopere bine pestele .Inchidem borcanul si il punem in frigider.
Dupa maxim o saptamana pestele se poate consuma .
Sa va fie de folos!
Aici gasiti si alte retete cu bunatati din bucataria mea .









loading...
loading...

11 comentarii:

  1. Arata extrem de apetisant, sigur voi reveni cat de curand cu o poza ,sper sa-mi iasa si mie cat de cat la fel,multumesc de reteta !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu iti multumesc Lacra! cu siguranta o sa-ti iasa...astept poza de la tine :)Seara frumoasa sa ai!

      Ștergere
    2. waw, ce bine arata.Imi face pofta, ca nu am mai mancat asa ceva de ani si ani de zile.Dar nici peste Macrou nu am mai vazut de ani de zile.

      Ștergere
  2. sanda17/4/16

    Unde si cum poti posta aici ce ai facut?

    RăspundețiȘtergere
  3. Anonim31/8/16

    Ce fel de sare ati folosit la sararea pestelui? fina sau mare...si cam cata ? sa acopere bine pestele??multumesc, Julia Tanase

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Julia ,am folosit aproximativ doua linguri cu sare mare.Iti multumesc si eu pentru vizita, o zi buna!

      Ștergere
  4. cu alta natie de peste nu merge?? a incercat cineva?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iulian, poti inlocui macroul cu hering,scrumbie etc. Iese la fel de bun. O seara buna iti doresc!

      Ștergere
  5. Dana M29/4/17

    Multumesc frumos de rețeta,așteptam cu nerăbdare sa treacă săptămâna ptr a mânca peste murat.��

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag! Si eu iti multumesc pentru vizita!

      Ștergere

..

Articole recente