22.01.2024

Tocinei din cartofi- reteta simpla

Tocineii sunt niste chiftele din cartofi care se fac rapid si se pot servi ca si gustare sau la cina alaturi de iaurt, smantana sau salata preferata. Contin doar cateva ingrediente pe care toata lumea le are in bucatarie, dar sunt gustosi si satiosi. Daca sunteti mai multe persoane la masa puteti dubla cantitatile. Sa aveti spor si pofta buna💜!

Daca  probati reteta mea de Tocinei din cartofi sau alta reteta de pe blog, va astept cu drag sa reveniti sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata😍. Daca va plac retetele mele ma puteti urmari pe paginile de FacebookFacebook.😉.


    Ingrediente:
  • 6 cartofi medii(cca 600 g)
  • o ceapa medie
  • un ou mediu
  • sare
  • piper macinat
  • 1 lingura rasa cu faina
  • ulei pentru prajit





Mod de preparare:
Curatam de coaja cartofii si ceapa, apoi ii spalam si ii lasam sa se scurga sau ii stergem cu prosoape de hartie. Radem cartofii pe razatoarea mica, la fel si ceapa. Stoarcem bine cartofii si ceapa sa scapam de cat mai multa apa pe care si-au lasat-o….nu sariti peste acest pas ca este foarte important. Daca nu ii stoarcem bine va trebui sa ii ingrosam cu o canitatea prea mare de faina si vom strica gustul tocineilor. Eu i-am stors in pumni, dar se pot stoarce si intr-un tifon sau un prosop curat de bucatarie. Dar zic sa nu ne complicam prea mult….pumnul este sfant 😊 . Pe masura ce ii stoarcem ii punem intr-un bol. Adaugam oul, sare si piper macinat dupa gust. Amestecam totul, apoi punem faina si amestecam din nou. Punem intr-o tigaie ulei, cam de un deget, apoi asezam tigaia pe foc potrivit. Cand uleiul se incinge luam cu lingura din compozite si facem gramajoare in tigaie pe care le aplatizam usor cu lingura. Eu am format gramajoare cam dintr-o jumatate de lingura. Ca sa se gateasca bine tocineii nu trebuie sa fie foarte grosi. Dupa cca 2 minute sau cand capata o culoare aurie ii intoarcem si ii lasam sa se prajeasca si pe partea cealalta. Cand sunt gata, ii scoatem pe o farfurie in care asternem prosoape de hartie ca sa absoarba surplusul de ulei. Procedam la fel pana terminam compozitia. Cand se racoresc ii putem servi. Noi i-am servit cu iaurt tip grecesc(200 g) in care am adaugat 2 catei de usturoi dati pe razatoare mica si putina sare. Au avut mare succes si se cer repetati cat mai curand.Bunatate!😋
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie. Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook , unde postez si alte retete delicioase. Ma puteti urmari si pe Instagram sau pe Pinterest.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti toate RETETELE MELE IN ORDINE ALFABETICA.


Aici gasiti reteta CHIFTELELOR DIN DOVLECEI SI BRANZA.



 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!