09.01.2024

Somon cu lamaie si usturoi la cuptor

Acest somon cu lamaie si uturoi la cuptor l-am avut pe masa de revelion(2023-2024) si tare bine am facut ca l-am facut😊. Ne-a placut tare mult, pestele a fost gustos si suculent. Somonul se poate inlocui cu pestele care va place, poate fi si congelat. Haideti sa cititi mai jos reteta sa vedeti cat de simplu si usor se face😉.   

Daca probati reteta mea de Somon cu lamaie si usturoi la cuptor sau orice alta reteta de pe blog, va astept cu drag sa reveniti sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata😍.


   Ingrediente:
  • 1 kg rondele de somon
  • zeama de la ½ lamaie
  • sare
  • 3-4 catei mari de usturoi
  • 1 lamaie
  • 1 lingura ulei
  • ½ lingurita rozmarin uscat





Mod de preparare:
Curatam de solzi rondelele de peste, le spalam cu apa rece si le lasam la scurs intr-o strecuratoare. Cand sunt scurse presaram sare peste ele si le stropim cu zeama de la ½ lamaie. Aprindem cuptorul la foc mediu(180-200°C ). Punem intr-o tava hartie de copt si asezam frumos medalioanele de peste. Eu am udat inainte hartia apoi am stors-o si am asternut-o in tava. Punem pe fiecare bucata de peste cate o jumatate de felie de lamaie, apoi presaram rondele de usturoi si rozmarinul. Se pot folosi condimentele care va plac: ieburi aromatice, oregano, cimbru, piper… Stropim pestele cu putin ulei, apoi punem tava in cuptor. Eu am folosit ulei de floarea soarelui, dar acesta se poate inlocui cu ulei de masline. Lasam tava in cuptor pentru aproximativ 30 de minute sau pana rondelele de somon se rumenesc usor. Timpul de gatire difera in functie de marimea bucatilor de peste. Cand este gata il lasam 5 minute sa se racoreasca, apoi il putem servi….daca este cazul mai stoarceti putina lamaie cand il serviti. Garnitura noastra pentru acest peste a fost cartofi cu sos de usturoi verde, dar se poate face un piure, cartofi natur, legume la aburi/grill sau ce va place voua mai mult. Rondelele de somon se pot inlocui cu fileuri, dar se poate folosi si orice peste aveti sau va place. Simplu de facut, gustos si sanatos💚.
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie. Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook , unde postez si alte retete delicioase. Ma puteti urmari si pe Instagram sau pe Pinterest.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti toate RETETELE MELE CU PESTE
Aici gasiti reteta pentru CARTOFI CU SOS DE USTUROI VERDE.





 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu