12.12.2023

Fursecuri fragede cu nuca si gem

Aceste fursecuri cu nuca si gem se fac relativ usor, sunt delicioase, fine, crocante si totodata fragede. Va indemn sa le faceti si voi, eu abia astept sa le repet💜💜.    


Daca probati reteta mea de Fursecuri fragedec cu nuca si gem sau orice alta reteta de pe blog, va astept cu drag sa reveniti sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata😍.


     Ingrediente
     Aluat:

  • 250 g unt moale cu 82% grasime
  • 150 g zahar pudra
  • 1 varf cutit de sare
  • 2 galbenusuri
  • 1 lingurita aroma de vanilie
  • 300 g faina
  • ¼ lingurita cu praf de copt
     Pentru finisat:
  • 2 albusuri batute usor cu furculita
  • 200 g nuca macinata mare
     Umplutura:
  • visine din dulceata, orice gem mai consistent, ciocolata sau rahat





Mod de preparare:
Scoatem din timp untul din frigider, il taiem in cubulete si il lasam sa se inmoaie. Pregatim restul ingredientelor ca sa le avem la indemana. Cand untul este moale il mixam cu zaharul pudra si sarea pana devine cremos, apoi adaugam cate un galbenus si mixam bine dupa fiecare. Aromatizam cu vanile, mai mixam cateva secunde si lasam mixerul deoparte. Eu am folosit aroma gel de vanilie de la arome si esente…foarte aromata este ca si toate celelalte produse ale lor.
Cernem faina, o amestecam cu praful de copt si o adaugam treptat in amestecul de unt si zahar. Daca aluatul este prea moale sau lipicios mai putem adauga adauga 1-2 linguri cu faina. Eu am amestecat la inceput cu o spatula de bucatarie, apoi cu mana. Framantam rapid doar cat sa se incorporeze bine faina si sa obtinem un aluat neted care nu se mai lipeste de maini. Cand este gata, infasuram aluatul in folie alimentara, ii dam forma cilindrica si il punem la congelator 15 minute sau in frigider mai mult de o jumatate de ora. Dupa acest timp il scoatem si il impartim in doua parti egale. Din ingredientele de mai sus ies doua tavi de fursecuri, adica 40 de bucati a cate 19-20 g fiecare. Daca aveti un cantar de bucatarie va sfatuiesc sa cantariti aluatul, aluatul meu a avut 765 g si am format bile de cca 19 g….cam cat o nuca.
Luam prima bucata de aluat, cealalta va sta infoliata in frigider, si formam 20 de bile. Trecem fiecare bila prin albusul batut( punem pe rand bilele in bolul cu albus, apoi le scoatem cu furculita fara sa le intepam), apoi le tavalim prin miezul de nuca. Pe masura ce le formam le punem in tava captusita cu hartie de copt cu ceva distanta intre ele. Facem cate o adancitura cu degetul in mijlocul bilelor, apoi punem in fiecare cate o visina, gem mai consistent, ciocolata(picaturi, tocata), nutella, rahat…ce aveti sau ce va place. Nu puneti mult ca sa nu dea pe dinafara si sa se arda in cuptor….½ lingurita de gem sau 1-2 visine din dulceata sunt suficiente. Punem tava in cuptorul preincalzit la foc mediu(180 °C) pentru cca 15-20 de minute sau pana capata o culoare aurie. Cand sunt gata le scoatem din tava si le lasam sa se raceasca. La fel procedam si cu cealalta bucata de aluat. Sunt absolut delicioase, aromate si fragede de se topesc in gura.
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie. Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook , unde postez si alte retete delicioase. Ma puteti urmari si pe Instagram sau pe Pinterest.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti toate RETETELE MELE IN ORDINE ALFABETICA.
Aici gasiti reteta CORNULETELOR SEMILUNA CU NUCA.







6 comentarii:

  1. Anonim14/12/23

    Le voi face de craciun.Multumesc Gicuta

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare drag! Astept sa imi spui cat de mult v-au placut. Sarbatori fericite!

      Ștergere
  2. Anonim19/12/23

    Mulțumesc mult pentru rețetă.Este tocmai cum îmi place mie! Sigur o distribui mai departe.

    RăspundețiȘtergere
  3. Anonim10/1/24

    Geniale👍
    Se fac usor,repede si sunt super gustoase...multumim🙏

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare drag. Iti multumesc si eu pentru vizita si aprecieri. Te mai astept! 💚

      Ștergere

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!