20.12.2023

Cornulete tigarete

Chiar daca sunt putin mai migaloase pentru ca aceste cornulete tigarete se intind si se ruleaza individual, merita din plin tot efortul. Ies fragede de se topesc in gura… sunt cele mai fragede cornulete din cate am facut si mancat💛💛💛.

Daca probati reteta mea de Cornulete tigarete sau orice reteta de pe blog, va astept cu drag sa reveniti sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata😍

 
   Ingrediente
    Aluat:

  • 200 g untura solida
  • 200 g iaurt tip grecesc
  • 2 galbenusuri
  • 1 lingurita aroma de vanilie
  • un varf cutit de sare
  • 500 g faina
    Umplutura :
  • 300 g magiun de prune, gem amestecat cu nuca macinata
    In plus:
  • 2 linguri untura topita si racita- pentru uns foile
  • zahar pudra cu aroma de vanile- pentru decor




Mod de preparare
Aluat:

Punem intr-un bol toate ingredientele mai putin faina. Le amestecam, apoi adaugam treptat faina cernuta. Amestecam mai intai cu lingura, apoi framantam cu mana. Aluatul NU trebuie framantat mult, doar 3-4 minute ca sa se incorporeze toate ingredientele si sa obtinem un aluat potivit de tare care nu se mai lipeste de maini sau peretii bolului. Mie mi-au intrat exact 500 g de faina, dar daca aluatul vi se pare ca este prea moale mai puteti adauga 1-2 linguri. Eu am folosit iaurt cu 10% grasime, daca doriti il puteti inlocui cu smantana fermentata. De asemnea untura se poate inlocui cu 250 g unt moale cu 80% grasime, dar puneti in locul iaurtului smantana cu peste 20% grasime. Cand este gata, infasuram aluatul in folie alimentara si il tinem in frigider cam o jumatate de ora. Aluatul se poate tine si mai mult in frigider, chiar si peste noapte.
*
Scoatem aluatul din frigider si il impartim in 8 bucati egale carora le dam forma de bila. Daca aveti un cantar de bucatarie il putei cantari. Aluatul meu a avut 930 g si l-am impartit in 8 bile de cca 116 g. Presaram planul de lucru cu faina si luam prima bila de aluat. Celelalte bucati de aluat vor sta acoperite/ infasurate cu folia alimentara sau daca este prea cald in bucatarie le puteti tine in frigider pana le vine randul. Intindem prima bila cu sucitorul intr-o foaie cat mai subtire/ transparenta cu dimensiunea de cca 30/30 cm. O ungem/pensulam cu untura topita si racita, apoi presaram faina peste ea…nu multa, cam cat luam in 3 degete. Rulam foaia dintr-un capat cat de strans putem, o mai rostogolim putin si o asezam pe ici pe colo in asa fel incat grosimea sa fie cat de cat uniforma, apoi o taiem in 8 bucati cat mai egale. Luam prima bucata si o asezam pe blatul infainat cu o partea taiata in sus. Presaram putina faina peste ea, apoi o intindem cu sucitorul intr-o foaie subtire/ transparenta de marimea (aproximativa) a unei palme, In timp ce o intindem, daca este nevoie, infainam si sucitorul. Punem intr-un capat din umplutura, apoi rulam lejer. Eu am folosit gem de prune in care am pus nuca macinata, dar se pot umple cu magin sau orice gem acrisor si mai consistent. Nu trebuie sa exageram cu umplutura ca va iesi cand coacem cornuletele(mie mi-a iesit la cateva 😊 ).  Eu am folosit o punga pentru ornare si am trasat compozitia de gem si nuca intr-o linie groasa cam cat un creion, dar se poate distribui si cu lingurita. Pe masura ce formam tigaretele le asezam intr-o tava cu putina distanta intre ele ca sa nu se lipeasca in timpul coacerii cand ele se vor infoia putin. Din cantitatile de mai sus ies doua tavi mari de cornulete….64 la numar. Eu nu am pus hartie de copt in tava, si nici nu am uns-o pentru ca aluatul este destul de gras si nu se lipeste de tava. Daca doriti puteti folosi hartie. Coacem cornuletele aproximativ 20 de minute(depinde de cuptor) in cuptorul preincalzit la 180 °C sau pana se rumenesc usor pe partea de dedesubt. Cand sunt gata, le lasam sa se racoreasca 3-4 minute, apoi le tavalim prin zaharul pudra. Le sevim cand se racesc, dar le putem gusta si caldute . Recomand din toata inimima si aceasta reteta, sunt atat de fragede si bune!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie. Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase ca sa aveti de unde va inspira. Ma puteti urmari si pe Instagram sau pe Pinterest.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti toate RETETELE MELE IN ORDINE ALFABETICA.



6 comentarii:

  1. Anonim21/12/23

    Va multumesc mult pentru reteta. O sa le fac numaidecat. Sarbatori Fericite!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare drag, astept sa imi spui cat de mult v-a placut. Sarbatori frumoase sa aveti si voi!

      Ștergere
    2. Anonim28/3/24

      Le-am facut la Craciun, si le fac si acum, de Pasti. Sunt extraordinar de gustoase si fragede. Multumesc inca o data pentru reteta.

      Ștergere
    3. Cu mare drag! Va multumesc si eu pentru aprecieri, va mai astept si cu alte retete la fel de delicioase!

      Ștergere

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!