19.03.2016

Haios cu osanza


Chiar daca aluatul nu a "înflorit" aşa cu mi-am dorit eu, au fost fragede si delicioase :)


loading...

       Ingrediente
       Aluat I :

  • 500 g osanza
  • 250 g faina

       Aluat II :
  • 600 g faina
  • 2 linguri zahar pudra
  • 2 linguri smantana grasa
  • 3 galbenusuri

  • 150 ml apa minerala
  • o lingura de otet
  • 1/2 sticluta esenta de vanilie
  • un varf cutit de sare
       Umplutura:
  • un borcan gem de gutui(400g)
       Pentru finisat:
  • zahar pudra






Mod de preparare:

Aluat I :
Am dat osanza prin masina de tocat si amestecat-o cu faina cernuta.Am framantat bine si am impartit aluatul in trei parti egale.


Aluat II :
Am cernut faina intr-un castron si am pus toate ingredientele,mai putin apa.Le-am amestecat si am inceput sa framant adaugand apa treptat. Mi-a iesit un aluat putin mai tare,dar elastic.
Din aluatul II am intins o foaie dreptunghiulara pe blatul usor infainat, de aproximativ 35x50 cm. Am luat o parte din osanza si am repartizat-o uniform pe toata suprafata aluatului.Am impaturit aducand marginile scurte spre mijloc, apoi am pliat pe linia de imbinare (vezi foto ).Fasia astfel obtinuta am impaturit-o de doua ori, am pus-o pe o farfurie si am dat-o la rece pentru aproximativ 45 de minute.Am repetat operatiunea inca de doua ori .Impachetarea aluatului am facut-o in acelasi sens.




Dupa a treia impaturire (si racire) am taiat aluatul in doua bucati. Am intins fiecare bucata intr-o foaie de 30 x35 cm. Am indreptat marginile cu un cutit si am taiat in 24 de dreptunghiuri pe care am pus cate 1/2 lingurita gem de gutui.Le-am pliat si le-am asezat in tava tapetata cu hartie de copt. Am dat tava la cuptorul preincalzit la foc potrivit pentru aproximativ 45 de minute. Cand s-au racit le-am dat prin zaharul pudra.
Sa va fie de folos!
Aici gasiti si alte retete cu bunatati din bucataria mea.






















loading...
loading...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

});

Articole recente