29.11.2023

Saratele fragede cu untura sau unt

Saratele fragede si delicioase care se fac usor si contin ingrediente la indemana oricui. Se pot pastra pana la o saptamana(poate si mai mult, dar nu mai sunt asa crocante) in cutii de carton care se inchid etans cu capac.        

Daca probati reteta mea de Saratele fragede cu untura sau unt, va astept cu drag sa reveniti sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata😍.


    Ingrediente:
  • 500 g faina
  • 1 pliculet drojdie uscata(7 g)
  • 180 g untura solida sau 250 unt moale cu peste 80% grasime
  • 200 g iaurt gras
  • 250 g branza sarata
  • 1 ou
  • ¼ lingurita sare
  • ½ lingurita zahar
    Pentru finisat:
  • 1 ou
  • seminte de susan, mac, chimen sau ce doriti



Mod de preparare:
Cernem faina intr-un bol si o amestecam cu drojdia uscata. Eu am folosit faina tip 000, dar daca aveti faina 650 o puteti folosi cu succes la aceasta reteta de saratele. Drojdia uscata se poate inlocui cu 25 de grame proaspata, doar ca nu o vom amestecam in faina. O frecam cu zaharul pana se inmoaie, apoi o adaugam langa celelalte ingrediente dar nu langa sare, sarea impiedica activitatea fermentativa a acesteia.
Facem o adancitura in mijlocul fainii si adaugam: branza data pe razatoarea fina, untura solida sau untul moale taiat in cubulete, iaurtul, oul si sarea. Eu am folosit niste resturi de branza telemea usor sarata pe care le dadeam de colo, colo prin frigider. Alta data am pus branza proaspata de vaci pe care am presat-o bine de tot intr-un tifon ca sa elimin cat mai mult zer din ea, doar ca am mai adaugat in plus ¼ lingurita sare. Framantam rapid(3-4 minute) cu mana pana aluatul se aduna intr-o bila si nu se mai lipeste de peretii bolului si mana. Peste aluatul din bol punem folie alimentara si il lasam la “odihnit” 15-20 de minute….aluatul nu trebuie lasat la crescut.
Dupa acest timp aprindem cuptorul la foc mediu(180°C) si tapetam tava cuptorului cu hartie de copt. Ca sa se lipeasca hartia de tava udam interiorul acesteia cu apa. Impartim aluatul in doua parti egale. Luam prima bucata de aluat, pe a doua o tinem acoperita cu folia pana ii vine randul, si incepem sa o intindem cu sucitorul pe blatul putin infainat. O intindem intr-o foaie de aproximatim 4-5 mm grosime….cam de 24x28 cm mi-a iesit mie. Indreptam cat de cat marginile cu o rola zimtata sau cutit, apoi ungem foaia cu oul batut si presaram deasupra seminte. Eu am facut o tava cu seminte se susan si una cu mac. Taiem foaia in fasii late cam de 1, 5 cm, apoi taiem fasiile in doua si le asezam in tava pregatita dinainte cu putina distanta intre ele ca sa nu se lipeasca la copt...vor creste, dar nu foarte mult. Dam tava la cuptor pentru aproximativ 20 de minute sau pana saratelele se rumenesc frumos. Procedam la fel si cu a doua bucata de aluat. Marginile rezultate din indreptarea foilor si cateva fasii de aluat care nu au mai avut loc in tava le-am unit/presat, le-am framantat cateva secunde, apoi am intins o foaie cam de 3 mm grosime din care am decupat floricele micute si dragute cu o forma speciala(vedeti foto mai jos). Daca aveti si alte forme(inimioare, stelute, etc) puteti decupa aluatul cu ele…saratelele se mananca oricum cu mare pofta. Servim saratelele dupa ce se racesc. Sunt crocante si delicioase.
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie. Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook , unde postez si alte retete delicioase. Ma puteti urmari si pe Instagram sau pe Pinterest.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti toate RETETELE MELE IN ORDINE ALFABETICA.
Aici gasiti reteta pentru HAIOS CU OSANZA.




2 comentarii:

  1. Anonim18/12/23

    Multumesc pentru retete.Sarbatori fericite.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare drag, sarbatori fericite sa aveti si voi!

      Ștergere

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!