02.11.2016

Pogacele cu jumari

Sunt fragede de se topesc in gura. Se servesc reci, alaturi de un un pahar de vin sau o bere rece. Recomand reteta cu drag si incredere!💚


Daca probati reteta mea de Pogacele cu jumari, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.

     Ingrediente:
  • 500 g faina
  • un ou
  • un pliculet drojdie uscata (7g)
  • 2 linguri untura solida
  • 250 ml lapte
  • o lingurita sare
    Pentru pasta de jumari :
  • 250 g jumari
  • boia
  • sare
  • piper
    Un ou pentru uns



Mod de preparare:
Punem drojdia la hidratat in putin lapte caldut sau o amestecam cu faina(cititi indicatiile de pe ambalaj).
Intr-un castron cernem faina si facem o adancitura in mijlocul ei.
Punem oul, sarea, untura si drojdia hidratata.
Incepem sa framantam adaugand cate putin lapte caldut. Trebuie sa obtinem un aluat potrivit de tare.
Rasturnam aluatul pe masa infainata si-l framantam bine pana nu se mai lipeste de maini(5-7 minute).
Cand este gata, il punem din nou in castron si il lasam la crescut acoperit cu un prosop pana isi dubleaza volumul.
Intre timp trecem jumarile prin masina de tocat si le asezonam cu sare, piper macinat si boia dupa gust.
Cand aluatul a crescut il intindem cu sucitorul intr-o foaie dreptunghiulara (30x40 cm) pe blatul uns cu ulei. 
Intindem pasta de jumari uniform pe toata suprafata aluatului.
Impaturim aducand marginile scurte spre mijloc, apoi pliem pe linia de imbinare(vezi foto mai jos) .
Fasia astfel obtinuta o impaturim de doua ori, o infoliem si o dam la frigider pentru aproximativ 45 de minute.
Repetam impachetarea inca de doua ori la interval de 45 de minute.
Pentru impachetarea aluatului am procedat ca la Haios cu osanza.
Dupa a treia impachetare intindem o foaie de aproximativ 1,5-2 cm si decupam pogacelele cu o forma rotunda...putem folosi un pahar. 
Le asezam intr-o tava tapetata cu hartie de copt (vom lasa distanta intre ele pentru ca vor creste in cuptor) si le ungem cu oul batut bine cu furculita.
Puteti presara deasupra seminte de chimen sau piper macinat grosier.
Punem tava in cuptorul preincalzit la foc mediu spre mare(180-200
°C )pentru aproximativ 20-25 de minute sau pana pogacelele se rumenesc frumos..
Aluatul care ramane dupa decupare il adunam, il intindem si formam pogacele si din acesta.
Din ingredientele folosite mi-au iesit 60 de pogacele....un deliciu! 
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca💜. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Daca va place reteta(sau nu ), va rog sa-mi lasati un comentariu. Multumesc anticipat!