28.11.2023

Gutui coapte cu zahar si scortisoara

Gutui coapte cu zahar si scortisoara, un desert extrem de simplu de facut, dar care ne umple casa si sufletul de mireasma. Recomand cu drag sa incercati si acest preparat delicios 💜.



Daca probati reteta mea de Gutui coapte cu zahar si scortisoara,va astept cu drag sa reveniti sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata😍.


    Ingrediente:
  • 4 gutui de marime medie
  • 2-3 linguri cu zahar
  • 1 lingurita scortisoara pudra



Ca sa obtinem un desert extrem de aromat vom folosi gutui foarte bine coapte care nu au urma de stricaciune sau puncte negre. Va recomand din inima sa coceti mai multe ca tot incingeti cuptorul. Sunt bune calde, dar merg foarte bine si reci. Se pot servi alaturi de inghetata de vanilie, sos de vanile sau asa simple. Zaharul alb se poate inlocui cu cel brun sau miere care se pune mai spre sfarsit. Puteti reduce sau mari cantitatea… depinde de gustul vostru si cat de dulci si bine coapte sunt gutuile.



Mod de preparare:
Spalam gutuile indepartand puful, le stergem, apoi le taiem in jumatati. Cu ajutorul unui cutit scobim/scoatem partea lemnoasa cu seminte cu tot. Asezam jumatatile de gutui intr-un vas. Eu am folosit un vas termorezistent, dar se pot coace in orice tava care merge la cuptor. Puteti captusi vasul/tava cu hartie de copt ca sa nu se murdareasca prea tare. Punem cate o jumatate de lingurita cu zahar in fiecare scobitura, apoi presaram pudra de scortisoara deasupra gutuilor. Dam vasul la cuptorul preincalzit la foc mediu. Cand gutuile se inmoaie putin(cam dupa 15-20 minute) presaram o lingura cu zahar si peste ele. Reintroducem tava in cuptor si lasam gutuile pana se inmoaie si prind o culoare frumoasa. Timpul de gatire poate fi diferit in functie de marimea gutuilor. 
La mine a durat cam 40 de minute. Cand sunt coapte, le transferam pe un platou si ne infruptam din ele ca tare bune sunt... atat  de bune au fost incat mi-a parut tare rau ca am copt doar patru. De-li-ciu😋!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie. Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook , unde postez si alte retete delicioase. Ma puteti urmari si pe Instagram sau pe Pinterest.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti toate RETETELE MELE IN ORDINE ALFABETICA.
Aici gasiti reteta pentru MANCARE DE GUTUI.




 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!