24.07.2023

Drob traditional de miel

Drobul traditional de miel este extraordinar de gustos si nu lipseste de pe masa romanilori de sarbatorile Pascale. Astazi va aduc varianta cu carnea si legumele inabusite...inabusite, nu prajite😊. Prin inabusire toate aromele raman acolo, la locul lor....iese un drob tare gustos, aromat, fraged si usor suculent. Se taie frumos si nu se sfarama deloc. Haideti mai jos ca sa cititi reteta si sa va clatiti ochii pe fotografiile pe care le-am facut in timpul prepararii. 
 


 Daca probati reteta mea de Drob traditional de miel, va astept cu drag sa reveniti sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata😍.


    Ingrediente
  • 650 g organe de miel
  • o ceapa alba
  • 3 legaturi ceapa verde
  • 2 legaturi usturoi
  • 2 legaturi marar
  • 1 legatura patrunjel
  • 4 oua crude
  • 4 oua fierte
  • sare
  • piper macinat
  • 1 felie de paine
  • 3-4 linguri ulei
  • prapure







Mod de preparare:
La aceasta reteta am folosit ficatul de miel, inima, rinichii, splina, o parte din plamani plus putina carnita cu grasime. In total au cantarit 650 g. 
Despicam rinichii, ii spalam si ii punem intr-un castronel. Turnam apa rece si putin otet si ii lasam asa pentru 15-20 de minute. Intre timp spalam celelalte organe si le punem la scurs intr-o strecuratoare mare. Curatam ceapa, ceapa verde si usturoiul, apoil le spalam si le lasam la scurs. La fel procedam si cu verdeata. Taiem ceapa verde si usturoiul in bucati potrivite ca marime. Ceapa alba o taiem in solzisori. Scurgem rinichii din apa in care au stat, ii clatim si ii taiem in jumatati. Taiem si restul de carne in bucati potrivite ca marime. Incingem uleiul intr-o cratita mai incapatoare, punem solzisorii de ceapa si o calim putin pana se inmoaie. Adaugam bucatile de carne, turnam ½ pahar de apa si lasam la inabusit. Cam 15 minute vom lasa organele la calit, nu trebuie sa le rumenim/uscam, ele trebuie sa fie moi si fragede. Nu uitam ca se vor mai gati si in cuptor. Adaugam ceapa si usturoiul, amestecam si mai lasam pana acestea din urma se inmoaie. Oprim focul de sub cratita si lasam carnea si legumele sa se raceasca. Cand sunt reci le trecem prin masina de tocat impreuna cu verdeata. Folosim o sita cu ochiuri mai mari. La final trecem si painea prin masina de tocat care are rolul de a aduna tot ce mai ramane prins de masina de tocat. Batem cele 4 oua cu furculita si le punem peste tocatura. Condimentam cu sare si piper macinat si amestecam totul foarte bine. Tapetam o tava mare de cozonac cu hartie de copt, apoi asezam prapurele astfel incat sa ramana marginile in afara tavii. Punem jumatate din amestecul tocat, il intindem frumos  si asezam ouale fierte in mijloc. Adaugam peste oua restul compozitiei. Nivelam si apasam usor ca sa nu ramana goluri, apoi acoperim cu marginile prapurului. 
Dam tava la cuptorul incins (foc potrivit) pentru aproximativ 45-50 de minute sau pana drobul se rumeneste frumos. Cand este gata, lasam drobul sa se raceasca bine bine, apoi il putem felia si servi. A iesit un drob excelent: gustos so deloc inecacios.
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook , unde postez si alte retete delicioase. Ma puteti urmari si pe Instagram sau pe Pinterest.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti toate RETETELE MELE IN ORDINE ALFABETICA.
Aici gasiti reteta pentru FRIPTURA DE MIEL.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!