25.04.2023

Parjoale moldovenesti

Aceste parjoale moldovenesti sunt un deliciu…sunt frumos rumenite pe exterior si mustoase in interior….aromate si tare gustoase. Mie imi plac mai mult reci 😊. Eu le-am prajit, dar se pot coace si in cuptor pe o tava tapetata cu hartie de copt si stropita cu ulei. 

Daca probati reteta mea de Parjoale moldovenesti, va astept cu drag sa reveniti sa imi spuntei cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata😊.


     Ingrediente:
  • 500 g carne tocata
  • 2 cartofi(300 g)
  • 1 ceapa(150 g)
  • 1 morcov(60 g)
  • 4 catei de usturoi
  • miezul de la 2 felii de paine inmuiate in lapte
  • 2 oua
  • sare
  • piper macinat
  • cate o legatura de marar si patrunjel
  • 4-5 linguri pesmet
  • ulei pentu prajit parjoalele

 

 

 

Mod de preparare:
Pentru prepararea parjoalelor vom folosi carne care sa aiba si grasime cam 20 %. Eu am avut doar carne de porc pe care am tocat-o acasa printr-o masina de tocat cu sita medie, dar se poate folosi carne amestec porc si vita….nu uitati de grasime😊.
Punem carnea intr-un bol incapator, apoi curatam si spalam legumele si verdeata. Radem pe razatoarea mica ceapa, usturoiul(il puteti trece prin presa de usturoi, iar daca doriti puteti pune mai mult), morcovul si cartoful. Le adaugam peste carnea din bol. Cartoful il vom rade ultimul ca sa nu oxideze si il vom stoarce usor in palme inainte de a-l pune in bolul cu celelalte ingrediente. Punem si verdeata tocata marunt, feliile de paine stoarse de lapte si cele doua oua batute bine cu furculita. Condimentam cu sare si piper macinat dupa gust, amestecam totul cu lingura, apoi framantam bine cu mana. Acoperim bolul cu o farfurie si lasam compozitia sa stea cam o jumatate de ora ca sa se intrepatrunda aromele.
Dupa acest timp punem pesmet pe un platou sau o farfurie mai mare. Mai amestecam inca o data in compozitie, apoi luam din ea cate o lingura zdravana (cam 60 g) si punem gramajoare in farfuria cu pesmet. Tavalim fiecare gramajoara prin pesmet, o strangem in palme, o mai tavalim inca odata, apoi o aplatizam usor, tot in palme, si ii dam forma ovala. Pe masura ce formam parjoalele le asezam frumos pe o tava. Grosimea parjoalelor trebuie sa fie cam de un deget si latimea de 3 degete. Punem ulei intr-o tigaie, sa fie cam de un deget, si cand acesta se incinge punem din parjoale fara sa le ingramadim. Le prajim la foc mediu pana se rumenesc frumos pe ambele parti(cam 3-4 minute pe o parte si 2-3 pe partea cealalta). Cand sunt gata, le scoatem pe o farfurie in care punem 2-3 straturi cu prosoape din hartie ca sa absoarba excesul de ulei. Servim parjoalele calde alaturi de un piure de cartofi, o salata verde, mustar sau garnitura care va place. Sunt foarte gustoase si reci. Sper sa incercati cat mai curand reteta mea de Parjoale moldovenesti si sper din suflet sa fie si pe gustul vostru.
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti TOATE RETETELE MELE IN ORDINE ALFABETICA

















Aici gasiti reteta CHIFELELOR LA CUPTOR.




12 comentarii:

  1. Anonim25/4/23

    Doamne cît de bine arată,și cu siguranță sunt și ff gustoase!!!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos! Da,au fost tare gustoase. Te imbratisez, o zi buna!

      Ștergere
  2. Anonim7/5/23

    Multumim de rețete doamna Gicuta.
    Sint minunate.

    RăspundețiȘtergere
  3. Anonim9/5/23

    Astazi fac prima data. Sper sa reusesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna. Sper ca ti-au reusit parjoalele, asa-i ? :)

      Ștergere
  4. Anonim2/8/23

    Bravo o sa incerc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos. Astept sa imi spui cat de mult v-au placut.

      Ștergere
  5. Anonim21/9/23

    Bunătate ne place mult

    RăspundețiȘtergere
  6. Anonim27/1/24

    Suuuper, felicitari!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc din suflet. O noapte binecuvantata!

      Ștergere

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!