09.03.2023

Mucenici de post din aluat cu suc de portocale

Mucenici aromati, pufosi si deliciosi dintr-un aluat de post nemaipomenit de bun. Din acest aluat eu am mai facut cornuri si cozonac....ambele au fost foarte apreciate de familia mea....asa ca va ramane aluatul meu preferat de post💛. 

Daca probati reteta mea de Mucenici de post din aluat cu suc de portocale  sau orice alta reteta de pe blog, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata😊.Daca va plac retetele mele ma puteti urmari pe paginile de FacebookFacebook.😉.


    Ingrediente
    Aluat:

  • 500 g faina
  • 275-300 ml suc de portocala
  • 100 g zahar
  • 75-100 ml ulei
  • un plicutet de 7 g cu drojdie uscata
  • coaja de la o portocala mica si de la o lamaie
  • cate o lingurita cu esenta de rom si vanilie
  • ½ lingurita sare
    Pentru uns mucenicii:
  • 100 ml apa in care dizolvam o lingura zahar si un pliculet zahar vanilat
    Sirop(optional):
  • o cana si jumatate apa
  • o jumatate cana cu zahar
  • o jumatate sticluta esenta de vanilie
  • o lingura coaja de lamaie
    Pentru decor:
  • 4-5 linguri cu miere
  • miez de nuca macinat mai mare





Mod de preparare
Aluat:
Spalam bine portocalele(am avut 3 portocale maricele), le stergem cu prosoape de hartie si radem coaja pe razatoarea cu orificii mici...vom rade doar partea portocalie. Eu am folosit coaja de la o singura portocala, restul am pus-o intr-un borcanel, am presarat deasupra zahar si il pastrez in frigider pentru a o folosi la alte deserturi. Daca nu obtineti cantitatea necesara de suc de portocala puteti completa cu apa minerala sau apa plata.
Cernem faina de doua ori intr-un vas mai mare in care vom pregati aluatul si amestecam drojdia granule in ea. Daca folosim drojdie proaspata(avem nevoie de 25 g) o frecam cu ½ lingurita zahar ca sa se lichefieze. Punem intr-un vas pe foc mic sucul de portocale impreuna cu zaharul si sarea. Amestecam pana acesta se dizolva, apoi il dam deoparte si adaugam esentele....puteti folosi ce esente va plac sau ce aveti la indemana. Il lasam sa se racoreasca sa aiba mai putin de 40°C. Facem o adancitura in mijlocul fainii, adugam coaja de citrice si incepem sa turnam treptat compozitia lichida. Daca am ales sa folosim drojdie proaspata o adaugam si pe ea. Amestecam cu lingura atata cat putem, apoi framantam cu mana pana aluatul se aduna intr-o bila. Daca aluatul este prea moale mai putem adauga putina faina(1-2 linguri), iar daca este prea tare mai punem putin lichid...suc de portocale sau apa. Rasturnam aluatul pe masa de lucru unsa cu putin ulei. Il framantat 20-25 de minute adaugand treptat uleiul caldut(ne putem unge palmele cu el cat timp framanatm aluatul). Cand este gata, punem aluatul din nou in vas, acoperim vasul cu folie alimentara sau un prosop curat si il lasam la crescut la loc cald pana isi dubleaza volumul.
Modelare mucenici:
Impartim aluatul crescut in noua parti egale...daca avem cantar il cantarim.
Rulam fiecare bucata de aluat pana obtinem un snur lung si subtire de aproximativ 80 cm.
Pliem snurul la mijloc, rasucim, lipim capetele sub forma de cerc, apoi rasucim astfel incat sa formam cifra 8.
Pe masura ce ii formam ii punem intr-o tava captusita cu hartie de copt si ii mai lasm aproximativ 30 de minute la crescut. Acoperim tava cu un prosop avand grija sa nu stea lipit de mucenici.
Inainte sa ii punem in cuptor ii ungem cu apa in care dizolvam zaharul si zaharul vanilat.
Dam tava la cuptorul preincalzit la foc mediu(180°C) pentru aproximativ 25-30 de minute.
Cat timp mucenicii stau la crescut facem siropul:
Punem apa, zaharul si coaja de lamaie intr-o craticioara pe foc.
Lasam sa fiarba aproximativ 5 minute dupa primul clocot, dupa care dam craticioara deoparte si adaugam esenta.
In acest sirop cald inmuiem mucenicii(eu i-am inmuiat doar pe partea de jos), apoi ii ungem cu miere si deasupra presaram nuca .
Sa va fie de folos!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook , unde postez si alte retete delicioase. Ma puteti urmari si pe Instagram sau pe Pinterest.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti TOATE RETETELE MELE DE LA A LA Z
















Tot din aluat cu suc de portocale am facut si acest COZONAC PUFOS(click aici pentru reteta)
Acest aluat l-am folosit si pentru CORNURI  (click pe poza pentru reteta)







 

 

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!