28.03.2023

Chec cu unt si cacao

Checul este desertul pe care il fac ori de cate ori sunt in pana de idei. Sunt multe retete de chec: chec simplu, cu cacao, cu mere, cu apa minerala, cu diverse fructe , etc..astazi va aduc aceasta reteta de chec fin si aromat cu cacao si unt. Sper sa incercati reteta si sa va placa atat de mult cum ne-a placut si noua💜.





Daca probati reteta mea de Chec cu unt si cacao, va astept cu drag sa reveniti sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite...omul cat traieste invata😊.



   Ingrediente:
  • 8 oua de marime medie
  • 300 g faina(2 cani)
  • 300 g zahar (1 ½ cana)
  • 125 g unt topit si racit (½ cana)
  • 25 g cacao(1 lingura cu varf)
  • 1 lingura esenta rom
  • 1 lingura coaja de citrice
   Pentu finisat:
  • zahar pudra





Mod de preparare:
Tapetam doua tavi (34x13x7cm)mari cu hartie de copt. Inainte sa pun hartia am udat tavile in interior ca aceasta sa se aseze/lipeasca mai bine.
Aprindem cuptorul la foc mediu(180°C), apoi cantarim/ masuram toate ingredientele ca sa le avem la indemana. Daca folositi cana ca si unitate de masura trebuie sa aiba volumul de 250 ml. Separam galbenusurile de albusuri.
Cu ajutorul telului in forma de para batem galbenusurile cu untul topit pus treptat ca uleiul la maioneza, apoi adaugam coaja de citrice. Eu am folosit unt cu 65% grasime.
Peste cacao punem esenta de rom si picuram cate putina apa pana obtinem o pasta pe care o lasam deocamdata deoparte.
Peste albusuri punem sarea si le mixam pana obtinem o spuma. Adaugam in 2-3 transe zaharul si mixam bine de fiecare data pana acesta se dizolva complet. Deoarece la acesta reteta nu vom folosi praf de copt sau alti agenti de crestere vom bate albusurile foarte, foarte bine. La final trebuie sa obtinem o bezea tare si lucioasa.
Incorporam amestecul de galbenus in bezea(albusuri) amestecand usor cu o spatula, de jos in sus.
La sfarsit adaugam in mai multe transe faina cernuta, amestecand la fel, de jos in sus.
Repartizam aluatul in tavile pregatite si oprim 4-5 linguri peste care punem pasta de cacao pe care am pregatit-o mai inainte….amestecam pana la omogenizare. Adaugam compozitia de cacao peste compozitia alba din tavi si facem diferite forme cu coada unei furculite.
Dam tavile la cuptor pentru aproximativ 40 minute sau pana checurile se rumenesc usor deasupra. Facem testul cu scobitoarea: infigem o scobitoare in mijlocul checului si daca iese curata, fara aluat prins pe ea, inseamna ca este copt. Daca pe scobitoare este prins aluat, mai lasam checul 5 minute in cuptor, apoi repetam testul. 
Cand sunt coapte, scoatem checurile din tavi si cernem zahar pudra deasupra lor.
Feliem checul cand se raceste si il mancam cu mare pofta ca-i tare bun. Deliciu!😋
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti toate RETETELE MELE DE CHEC.




















 Aici gasiti reteta CHECULUI CU APA MINERALA.

Aici gasiti reteta CHECULUI UMED CU MERE.



2 comentarii:

  1. Anonim7/5/23

    Felicitări ! Sănătate ! Multumire !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc si eu, sanatate multa sa aveti si voi. O zi buna!

      Ștergere

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!