13.03.2023

Chec umed cu mere

Checul umed cu mere este, dupa parerea mea, unul dintre cele mai bune checuri. Se prepara usor si rapid, este aromat, umed, fraged si delicios. Sper sa incercati cat mai curand reteta si sa va bucurati papilele gustative.




 Daca probati reteta mea de Chec umed cu mere, va astept cu drag sa reveniti sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, le putei scrie in comentarii😉.



    Ingrediente:
  • 4 oua de marime medie sau 3 mari
  • un varf cutit de sare
  • 100 g zahar( 4 linguri)
  • 50 g unt topit si racit
  • 175 g faina(7 linguri)
  • ½ pliculet praf de copt (5 g)
  • 150 ml lapte
  • 1 lingurita esenta de vanilie
  • 3 mere ( cca 300 g cantarite dupa curatare)
    Pentru finisat:
  • 1 lingurita cu varf cu zahar pudra cu aroma de vanilie



Mod de preparare:
Pentru inceput pregatim toate ingredientele ca sa le avem la indemana. Aprindem cuptorul la foc mediu(180°C), apoi punem hartie de copt intr-o tava de chec sau cozonac. Tava pe care am folosit-o eu are dimensiunile de 7x12x33...mergea si una putin mai mica. Spalam merele, le stergem, apoi le taiem in felii. Scobim cotorul de pe fiecare felie, inlaturam coaja si le taiem bucatele potrivit de groase si mari (vedeti foto mai jos). Le punem in tava pregatita. Spargem ouale in vasul mixerului sau in alt bol, le mixam putin cu sarea, apoi adaugam zaharul in doua reprize si mixam bine de fiecare data pana acesta se dizolva complet. Turnam untul topit in timp ce mixam. Cu mixerul la viteza mica incoroporam treptat faina cernuta si amestecata cu praful de copt alternand cu laptele pe care l-am aromatizat cu esenta de vanilie. Ne va iesi o compozitie omogena care curge. O turnam peste merele din tava, apoi lovim usor tava de masa ca sa ajunga compozitia de chec printre merele de la fundul tavii. Dam tava la cuptor pentru aproximativ 45 de minute sau pana checul trece testul scobitorii....dupa primele 40 de minte infigem o scobitoare in mijlocul checului si daca iese curata, fara aluat prins de ea, inseamna ca este copt. Daca nu, mai lasam checul sa se coaca alte 5-10 minute si repetam testul. Cand este gata, scoatem tava din cuptor, asteptam 10 minute ca sa se racoreasca checul, apoi il scoatem din tava cu hartie cu tot. Deasupra pudram checul cu o lingurita cu zahar cu aroma de vanilie. Este un chec fraged, umed si tare gustos...abia astept sa il repet! 😍
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti toate retetele mele de CHEC.















La mai putin de o saptamana am repetat reteta...priviti poza de mai jos 👇.

Aici gasiti reteta CHECULUI CU APA MINERALA







10 comentarii:

  1. Anonim17/3/23

    Arata minunat, o sa o încerc săptămâna asta

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna. Astept sa imi spui cat de mult v-a placut. O zi frumoasa!

      Ștergere
  2. Anonim8/4/23

    Multumesc ❤ ❤

    RăspundețiȘtergere
  3. Anonim26/9/23

    Untul? Ce s-a întâmplat cu el? 🤗

    RăspundețiȘtergere
  4. Anonim15/10/23

    Dacă nu am lapte, pot înlocui cu apă minerală?

    RăspundețiȘtergere

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!