27.01.2023

Varza rosie murata in saramura, la borcan

Aceasta minunata si aromata varza la borcan se serveste langa o tocanita de cartofi, pilaf, mancare de fasole sau o friptura buna. In loc de varza rosie putem sa folosim varza alba sau in combinatie alba cu rosie.


Daca probati reteta mea de Varza rosie murata in saramura, la borcan, va astept cu drag sa reveniti sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestile primite de la voi sunt binevenite....omul cat traieste invata💜.

   Ingrediente:
  • 7 kg varza rosie
  • o radacina mica de hrean
  • flori uscate de marar
  • chimen macinat
  • cimbru uscat
    Saramura:
  • 3 litri apa
  • 75-90 g sare pentru muraturi





Mod de preparare:

Curatam varza de foile exterioare, apoi o taiem in jumatati sau sferturi si o tocam fideluta. Daca aveti o razatoare speciala pentru varza o puteti folosi. O punem intr-un vas incapator impreuna cu hreanul dat pe razatoarea mica. Adaugam o lingurita cu varf de sare din cele 75-90 de grame si framantam bine varza pana se inmoaie putin si se mai reduce din volum. O lasam deoparte aproximativ 1 ora timp in care o mai framantam de 2-3 ori. Daca doriti sa folositi varza alba procedati la fel sau puteti combina varza rosie cu alba.
*
Intre timp spalam bine 10-11 borcane cu volumul de 720 ml. Le asezam pe o tava de metal(am folosit tava cuptorului). Punem pe fundul fiecarui borcan cate o floare de marar uscat si cate un varf de lingurita cu cimbru si chimen. Asezam varza in borcane indesand-o cat de mult putem. Deasupra punem din nou marar, cimbru si chimen in cantitatile descrise mai sus.
Saramura:
Punem apa si sarea intr-o oala si o asezam pe foc potrivit. Cand sarea se dizolva complet mai lasam saramura sa clocoteasca putin, apoi inchidem flacara aragazului. O lasam 5 minute la racorit, apoi luam cu polonicul si turnam peste varza din borcane.
*
Punem capacele peste borcane fara sa le infiletam si le lasam asa in tava, in bucatarie.  A doua zi vom observa ca se formeaza o spuma deasupra borcanelor semn ca varza incepe sa fermenteze. Scurgem zeama din borcane intr-un vas si o vanturam cam 5 minute. Eu am folosit doua oale mai mici si am vanturat saramura varsand-o din una in cealalta. Repetam operatiunea zilnic timp de aproximativ 4-5 zile sau pana fermentatia se opreste.Dupa acest timp inchidem borcanele cu capace si le depozitam in camara sau intr-un loc mai racoros. In aproximativ 10-12 zile varza este buna pentru consum.
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.




2 comentarii:

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!