12.12.2022

Placinta cu ciuperci

Placinta cu ciuperci este deosebit de gustoasa, iar aluatul facut in casa este moale si usor de lucrat. Celor care iubesc ciupercile, le va placea mult aceasta placinta chiar daca este una de post.


 Daca probati reteta mea de Placinta cu ciuperci  
sau orice alta reteta de pe blog, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata😊.Daca va plac retetele mele ma puteti urmari pe paginile mele de FacebookFacebook.


    Ingrediente
    Umplutura:

  • 1,250 kg ciuperci proaspete
  • 3 cepe mari
  • ½ capatana usturoi
  • ½ lingurita cu turmeric(optional)
  • sare
  • piper macinat
  • 1 legatura de marar
  • 3-4 linguri ulei

   Aluat:

  • 500 g faina
  • un pliculet drojdie uscata(7 g)
  • 300 ml apa(aproximativ) 
  • 4 linguri ulei 
  • ¼ lingurita sare 

   In plus:

  • ulei pt. uns masa de lucru si placintele

 

 

 

 



Mod de preparare
Umplutura:

Curatam si spalam ciupercile, ceapa si usturoiul, apoi le taiem cat de marunt putem. Incingem uleiul intr-o cratita mai incapatoare, adaugam ceapa si usturoiul si le calim/inabusim pana acestea se inmoaie. Punem si ciupercile, adaugam putina sare si calim totul pana scade bine zeama pe care acestea si-o lasa si legumele sunt gatite. Condimentam cu piper macinat, mai punem sare daca este nevoie si adaugam ½ lingurita cu turmenic. La sfarsit punem mararul tocat(eu am avut congelat)…. lasam compozitia sa se raceasca.
Intre timp facem aluatul:
Cernem faina intr-un bol, o amestecam cu drojdia uscata si facem o adancitura in mijlocul ei.
Punem pe foc un ibric sau alt vas cu apa, uleiul si sarea. Cand amestecul lichid se incalzeste putin il turnam treptat in bolul cu faina(in adancitura facuta) si incepem sa amestecam, mai intai cu lingura, apoi cu mana. Il framantam aproximativ 5-6 minute sau pana aluatul nu se mai lipeste de maini.
 Trebuie sa ne iasa un aluat potrivit de tare cu care se lucreaza usor. Daca aluatul este prea tare mai adaugam 1-2 linguri cu apa, iar daca este prea moale punem putina faina.
Impartim aluatul (aluatul nu trebuie sa stea la crescut) in opt parti egale carora le dam forma de bila. Pe masa unsa cu putin ulei intindem(pe rand) fiecare bila intr-o foaie rotunda de aproximativ 15 cm diametrul.
Ungem o foaie cu ulei si o acoperim cu alta foaie neunsa. La fel procedam si cu celelalte foi.
In final vom avea patru pachete a cate 2 foi pe care le vom intinde cu sucitorul, tot pe rand, intr-un patrat de aproximativ 35x35 cm.
*
Intindem din compozitia de ciuperci( o vom imparti ochiometric in 4), pe suprafata fiecarei foi, apoi rulam din ambele capete pana se intalnesc la mijloc. Pe masura ce le formam asezam placintele in tava aragazului tapetata cu hartie de copt. Ungem deasupra placintele cu ulei, apoi punem tava in cuptorul preincalzit la foc mediu(180°C) pentru aproximativ 35-40 minute sau pana placintele se rumenesc frumos. Cand sunt gata, scoatem tava din cuptor, punem deasupra placintelor un prosop curat si le lasam asa aproximativ 15 minute. Taiem si servim placintele cand se mai racoresc. Bu-na-ta-te!!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie. Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase ca sa aveti de unde va inspira. Ma puteti urmari si pe Instagram sau pe Pinterest.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti toate RETETELE MELE IN ORDINE ALFABETICA.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!