13.02.2022

Paine de casa- reteta simpla

Painea de casa nu se compara cu nicio paine din comert. Astazi vin cu o reteta simpla care contine doar apa, sare, faina, drojdie si putin ulei. Painea ramane moale mai multe zile, este satioasa si gustoasa.❤  

 

Daca probati reteta mea de Paine de casa- reteta simpla, va astept cu drag sa reveniti sa imi spuneti cat de mult v- a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.


    Ingrediente:
  • 1 kg faina tip 650
  • 650 ml apa
  • 7 g drojdie uscata sau 25 g proaspata
  • 20 g sare
    In plus:
  • faina pentru presarat blatul de lucru
  • ulei pentru uns palmele in timpul framantarii











Mod de preparare:
Cernem faina intr-un bol si o amestecam cu drojdia uscata. Drojdia uscata se poate inlocui cu 25 g de drojdie proaspata pe care o vom inmuia in putina apa calduta( din cei 650 ml).
Punem la incalzit apa impreuna cu sarea. Apa trebuie sa ajunga la o temperatura de 35-38°C....sa fie calduta, nu fierbinte. Amestecam ca sa se dizolve sarea, apoi o turnam treptat in bolul cu faina. Amestecam mai intai cu lingura, apoi cu mana. Daca aluatul este prea tare mai adaugam 1-2 linguri cu apa calduta.  Amestecam pana se formeaza aluatul, apoi il rasturnam pe blatul de lucru usor infainat si il framantam cca 10-15 minute. Daca aluatul se lipeste de maini in timp ce il framanta, ungem palmele cu cate putin ulei. Cand este gata, il punem in bolul presarat cu faina. Acoperim bolul cu folie alimentara sau un prosop si lasam aluatul la crescut pana isi dubleaza volumul.
Cand aluatul e crescut suficient il rasturnam pe blatul de lucru uns cu putin ulei si il impartim in doua parti egale. Modelam fiecare bucata in forma de sul si le asezam in doua tavi de cozonac captusite cu hartie de copt. Tavile mele au dimensiunea de 7x12x33cm. Acoperim tavile cu un prosop curat si lasam painile formate la crescut pentru aproximativ trei sferturi de ora. Avem grija ca prosopul sa nu atinga aluatul din tavi.
Intre timp preincalzim cuptorul la foc foarte mare (250°C). Cand painile au crescut, punem pe partea de jos a cuptorului o tava sau o cratita cu aproximativ 750 ml de apa clocotita. Apa va produce aburi, iar la final painea va avea o coaja aurie si un miez foarte pufos si gustos. Bagam tavile cu painea in cuptor si le lasam aproximativ 50 de minute sau pana se rumenesc frumos. Daca cuptorul nu coace uniform putem intoarce tavile dupa primele 20 de minute.Tot dupa 20 de minute scoatem vasul cu apa din cuptor si reducem temperatura la foc mediu spre mare(200°C). Cand sunt gata, scoatem painile din tava, cu hartie cu tot, si daca avem rabdare le lasam sa se raceasca. Noi am mancat aproape o jumatate de paine goala cat mai era calda…ce buna a fost!😋
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii, plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!