07.01.2019

Paine pufoasa cu iaurt

Pot spune ca painea cu iaurt este cea mai pufoasa paine din cate am facut pana acum. Are miez pufos si coaja este fina si moale. Recomand cu drag s-o faceti si voi!💚

Daca probati reteta mea de Paine pufoasa cu iaurt  sau orice alta reteta de pe blog, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata😊.Daca va plac retetele mele ma puteti urmari pe paginile de FacebookFacebook.😉.
    
    Ingrediente:
  • 1 kg faina
  • 400 g iaurt la temperatura camerei
  • 350 ml apa
  • 10 g drojdie granule sau 40 g drojdie proaspata
  • 100 ml ulei vegetal
  • 1 lingurita cu varf de sare
  • 1 lingurita cu zahar
   pentru uns:
  •  un galbenus amestecat cu 2 linguri lapte
   in plus:
  •   seminte de susan pentru presarat desupra(optional)




Mod de preparare:

Punem intr-un ibric/craticioara, apa, zaharul si sarea. Asezam ibricul pe foc mic si il lasam pana se dizolva sarea si zaharul, apoi il dam deoparte sa se racoreasca.
Cernem faina intr-un castron mai mare. Eu am folosit faina ungureasca Liszt, tip 550. Punem drojdia uscata peste faina, o amestecam, apoi facem o adancitura in mijlocul ei. Daca folositi drojdie proaspata o frecati cu o lingurita de zahar ca sa se lichefieze.
Cand apa din vas devine doar calduta, o turnam in centrul fainii. Punem si iaurtul. Amestecam cu mana pana aluatul se leaga, apoi il rasturnam pe blatul de lucru uns cu ulei. Incepem sa framantam incorporand putin cate putin ulei. Framantam aproximativ 15 minute  aducand marginile aluatului catre mijloc. Trebuie sa ne iasa un aluat elastic, moale, care nu se mai lipeste de maini. Cand este gata il punem din nou in castron, acoperim castronul cu un prosop si lasam aluatul la crescut pana isi dubleaza volumul.
Rasturnam aluatul crescut pe masa unsa cu ulei(nu mai folosim faina) si il framantam putin cat sa iasa aerul din el. Il imparim in 6 bucati egale, apoi din fiecare bucata facem suluri lungi pe care le impletim in trei. Punem painile astfel formate in 2 tavi tapetate cu hartie de copt. Le mai lasam la dospit aproximativ 20-25 de minute, apoi le ungem cu galbenus. Deasupra presaram seminte de susan.
Dam tavile la cuptorul preincalzit la foc mediu( 180-190°C) pentru aproximativ 40 de minute sau pana painea se rumeneste frumos.... timpul de coacere poate varia in functie
 de cuptorul fiecaruia. Cand este gata, scoatem painea din tavi si cand se racoreste putin o putem servi. Eu am rupt o paine aproape imediat cum am scos-o din cuptor, nu am putut rezista....vedeti cat de pufoasa este, ca un cozonac, se rupe pale- pale💚. Pana la racirea completa se acopera cu un prosop, apoi se poate pastra in pungi de hartie/ plastic sau in cutii speciale. 😉 Pofta buna!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook , unde postez si alte retete delicioase. Ma puteti urmari si pe Instagram sau pe Pinterest.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti TOATE RETETELE MELE DE LA A LA Z


Aici gasiti reteta pentru PAINE FARA FRAMANTARE.

19 comentarii:

  1. Super bună și pufoasă

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc, o saptamana frumoasa sa ai! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Merită încercat. Arată f.bine.

      Ștergere
    2. Iti multumesc! Iti recomand cu drag reteta! :)

      Ștergere
  3. Cu ce pot inlocui iaurtu?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu apa...dar nu mai este paine cu iaurt :) O zi minunata sa ai!

      Ștergere
  4. Anonim29/4/22

    Fiți drăguță,ce iaurt folosiți?Cît de gras?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se poate folosi orice iaurt...mai slab sau mai gras.

      Ștergere
  5. Florina30/4/22

    Mulțumesc pentru rețetă! 🤗 Este un deliciu! Nu am mai făcut de foarte mult timp pâine. Mă bucur că am făcut această rețetă.

    RăspundețiȘtergere
  6. Anonim25/7/22

    Superr buna,multumesc

    RăspundețiȘtergere
  7. Anonim26/12/22

    Chiar acum fac aceasta reteta ! Ești sursa mea de inspirație în tot ! Mulțumesc pentru ca existi!❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare drag, iti multumesc si eu pentru aprecieri!

      Ștergere
  8. Buna seara. Se poate inlocui iaurtul cu smantana? Multumesc anticipat.

    RăspundețiȘtergere
  9. Astăzi am făcut-o și eu pâinea, este foarte bună, mulțumesc pentru rețetă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag, ma bucur ca v-a placut. Am vazut pozele pe grup, painea arata superb, felicitari!

      Ștergere
  10. Anonim17/11/23

    Acum a fac si eu!Abia aștept sa o și mănânc 😂

    RăspundețiȘtergere
  11. Hei, cat de mult v-a placut painica?

    RăspundețiȘtergere