08.02.2022

Gusa de porc fiarta- mezel de casa

Gusa de porc fiarta este frageda, aromata si buna de se topeste in gura.😋 Aceasta reteta se poate face si cu piept de porc sau slaninuta.




 Daca probati reteta mea de Gusa de porc fiarta- mezel de casa, va astept cu drag sa reveniti sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.



    Ingrediente:
  • 5 kg gusa de porc
    Pentru fiert gusa:
  • 5 cepe
  • 1 capatana mare de usturoi
  • 10-12 frunze de dafin
  • 1 lingura piper boabe
  • 4 litri apa
  • 4 linguri otet din vin
  • 120 g sare grunjoasa(5 linguri)
    In plus:
  • 2 linguri sare de masa
  • 2 linguri amestec de boia dulce si iute
  • 2 linguri usturoi granulat


Mod de preparare:

Eu am avut gusa de porc cu sorici, dar se poate folosi si fara. Daca alegem gusa cu sorici, mai intai parlim bine soricul cu un arzator sau la flacara aragazului. Curatam ‘arsura” cu un cutit, apoi spalam gusa cu apa rece. Punem bucatile de gusa intr-un vas incapator impreuna cu ceapa intreaga de la care indepartam doar primele foi, usturoiul decojit, frunzele de dafin, boabele de piper, apa, otelul si sarea. Frunzele de ceapa vor colora putin gusa.😊 Fierbem gusa pana furculita intra cu usurinta in ea. Cand este gata, o scoatem si o lasam la scurs si racit. Gusa se poate fierbe si in zeama de varza, doar ca excludem otetul. Daca aveti posibilitatea sa o afumati, cum am facut noi, afumati gusa 2 zile, cate 3-4 ore pe zi la fum rece. Dupa ce o afumati, o mai clocotiti(5 minute) in zeama de varza, sau saramura facuta din 4 liti de apa la care adaugati 3-4 linguri de sare grunjoasa, boabe de piper si frunze de dafin.
*
Amestecam intr-o tava sau alt vas, sarea, boiaua si usturoiul granulat. Tavalim fiecare bucata de gusa fiarta prin acest amestec si masam bine.😊 . Eu am impachetat bucatile de gusa in hartie, apoi le-am pus intr-o cutie de carton si le-am tinut vreo doua saptamani in pivnita pana s-a mai facut loc in congelator. Dupa acest timp, am portionat bucatile de gusa, le-am pus in pungute si la congelator cu ele! Daca faceti cantitate mai mica puteti pastra gusa de porc la frigider. Servim gusa de porc cu ceapa alba sau rosie, mustar, branza si un paharel de tuica….O bunatate!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii, plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti retetele mele de APERITIVE/GARNITURI.







4 comentarii:

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!