08.06.2020

Piept de porc fiert in coji de ceapa- reteta simpla de mezel de casa

Pieptul de porc fiert cu coji de ceapa este un mezel usor de preparat in casa. Cojile de ceapa ii dau aroma si o culoare frumoasa. Eu am folosit coji de la ceapa alba, dar se pot folosi si de la ceapa rosie.


Daca probati reteta mea de Piept de porc fiert in coji de ceapa, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile-sugestiile primite de la voi sunt binevenite.
 
    Ingrediente:
  • 1 kg piept de porc
  • coaja de la 7-8 cepe
  • 1 capatana de usturoi
  • 1 ceapa alba
  • 1 lingurita boabe de piper
  • 1 lingurita boabe de coriandru
  • 4 frunze de dafin
  • 60 g sare grunjoasa(doua linguri cu varf)
  • 1 lingura cu otet
  • 2 litri de apa sau zeama de varza




Pentru aceasta reteta vom folosi piept de porc cu os sau fara...cu sorici sau fara sorici. Eu am avut piept de porc fara sorici si cu putin os.
Mod de preparare:
Punem cojile de ceapa intr-o strecuratoare, le spalam si le lasam la scurs. Spalam cu apa rece si pieptul de porc. Spalam ceapa(cu coaja cu tot), decojim usturoiul si il taiem in felii. Punem toate ingredientele intr-o oala si turnam apa si otetul. Daca folosim zeama de varza nu mai punem otet si reducem sarea, punem doar 30-35 g.  Apa/zeama de varza trebuie sa treca peste carne cu cel putin doua degete. Punem oala pe foc potrivit si cand incepe sa fiarba indepartam spuma care se formeaza. Acoperim oala partial cu un capac, reducem focul la mic si lasam pieptul de porc sa fiarba aproximativ 50 de minute sau pana furculita intra cu usurinta in el. Timpul de fierbere poate varia in functie de grosimea carnii. Cat timp fierbe, avem grija sa fie suficient lichid in oala, iar daca acesta scade prea mult mai adaugam apa/zeama de varza.
Cand pieptul este patruns oprim focul de sub oala si il scoatem doar atunci cand se raceste complet(cel mai bine a doua zi). Il lasam la scurs intr-o strecuratoare, apoi deasupra lui presaram boia dulce, afumata sau iute...cum va place. Il tinem la frigider sa se raceasca bine, apoil il putem felia si servi. Cam asta-i tot...simplu de facut si tare bun.
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca💜. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti mai multe RETETE DE APERITIVE/GARNITURI.












Mai jos gasiti imaginile cu preparatul unei cititoare fidele.

14 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Ce ai vrut sa spui? Neata! :)

      Ștergere
    2. Anonim12/12/23

      Poate a vrut să spună ca face toți banii… sărbători cu bine!

      Ștergere
    3. Sarbatori frumoase sa aveti si voi!

      Ștergere
  2. Multumesc pentru retete .Sunt tare bune !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mult drag, ma bucur ca iti plac! O saptamana frumoasa sa ai!

      Ștergere
  3. Arata tare bine!!! Ce rol au frunzele de ceapa?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos pentru aprecieri. Frunzele de ceapa coloreaza carnea intr-un roz placut.

      Ștergere
  4. Anonim11/12/22

    Imi doream mult reyeta de la piept de porc în foi de ciapa.Am văzut pe Facebook dar nu am notat rețetă.Multumesc mult ești tare drăguță. Ai rețete deosebite .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag, iti multumesc si eu pentru aprecieri si vizita. Sarbatori cu bine!

      Ștergere
  5. Anonim9/12/23

    Mulțumesc pentru rețete.

    RăspundețiȘtergere
  6. Cu mare drag, sarbatori frumoase sa aveti!

    RăspundețiȘtergere

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!

Confidenţialitate si termeni

https://policies.google.com/technologies/partner-sites