19.01.2022

Vin fiert cu mar si scortisoara

O cana cu vin fiert cu mar si scortisoara poate face minuni pe vremea asta friguroasa, nu-i asa?😊. Pentru serile petrecute alaturi de cei dragi.....


 Daca probati reteta mea de Vin fiert cu mar si scortisoara, va astept cu drag sa reveniti sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Orice sfat/sugestie primite de la voi sunt binevenite.💜


    Ingrediente:
  • 750 ml vin rosu 
  • 3-4 linguri cu zahar
  • 1 baton scortisoara
  • 10 boabe de piper
  • 10 cuisoare
  • ½ mar



Vinul pe care il folosim trebuie sa fie de calitate, de preferat rosu, demisec. Poate fi indulcit si cu zahar brun sau cu miere pe care o vom adauga la sfarsit. Ca si mirodenii mai putem folosi, anason, cardamon, ghimbir, felii de portocala, etc....combinatiile sunt nenumarate. Nu trebuie sa exageram cu condimentele…3-4 sortimente de condimente sunt de ajuns, iar batonul de scortisoara nu trebuie sa lipseasca. Vinul nu trebuie fiert prea mult pentru ca isi pierde din tarie si aroma.

Mod de preparare:
Turnam vinul intr-un ibric sau intr-o craticioara incapatoare, apoi adaugam zaharul, condimentele si marul feliat. Putem adauga la inceput 3 linguri cu zahar, apoi gustam si mai completam daca este cazul. Punem ibricul pe foc mic si amestecam in el pana se dizolva tot zaharul…dureaza 2-3 minute. Mai lasam pe foc pana aproape da in clocot si se formeaza bule mici la suprafata(spuma), apoi il dam deoparte si acoperim ibricul cu o farfurioara sau capac. Dupa 10- 15 minute turnam vinul in cani/pahare inlaturand batonul de scortisoara, boabele de piper si cuisoarele, apoi il putem servi. Ca decor, am decupat cateva felii de mere cu un decupator pentru fondant care are forma de steluta/floricica. Arata frumos si este delicios!💚😋
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca :). Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti retetele mele de DULCETURI/SIROPURI/LICHIORURI.















Aici gasiti reteta SARATELELOR CU BRANZA.



2 comentarii:

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!