24.10.2021

Merdenele cu umplutura de telemea

Merdenele ca la patiserie facute in bucataria mea. Ce bune au fost, sa mai fi fost! 😊 Recomand portie dubla!😊

 

Daca probati reteta mea de Merdenele cu umplutura de telemea sau orice alta reteta de pe blog, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste inavata 💜. Daca va plac retetele mele, ma puteti urmari pe pagina mea de facebook  unde va astept cu multe retete delicioase ca sa aveti de unde va inspira😉.

     
   Ingrediente:
  • 250 g faina
  • 150 ml apa
  • 1 lingurita otet
  • ¼ lingutita sare
  • 125 g unt cu 82% grasime
   Umplutura:
  • 250 g branza telemea
  • 1 ou



Mod de preparare:
Cernem faina intr-un bol si facem o adancitura in mijlocul ei. In apa(la temperatura camerei) adaugam otetul si sarea, apoi amestecam bine cu o lingurita.Turnam apa in mijlocul fainii si amestecam cu mana pana aluatul se aduna intr-o bila. Il transferam pe masa de lucru infainata si il framanatm aproximativ 5 minute sau pana obtinem un aluat omogen. Impartim aluatul in 6 bucati egale( 65-70g/ bucata) carora le dam forma rotunda. Punem bilele in bolul in care am framantat aluatul sau pe o farfurie, acoperim bolul cu un prosop curat si lasam sa stea la odihnit 10 minute. Intre timp impartim untul in 6 cubulete cat mai egale. Untul trebuie sa fie moale, la temperatura camerei.
*
Luam o bila de aluat si o intindem pe masa infainata intr-un patrat cu latura de cca 15 cm. Ungem foaia cu o parte din untul moale, apoi aducem una dintre margini spre mijloc si o acoperim cu cealalta margine. Vom obtine o fasie pe care o pliem in trei(vezi foto mai jos). Procedam la fel cu restul bilelor si untul. Asezam bucatile impaturite pe o farfurie, le acoperim cu folie alimentara si dam farfuria la frigider pentru cel putin o ora. Din lipsa de timp, am pus farfuria cu „pachetele” de aluat in congelator pentru aprozimativ 20 de minute.... bun si asa.👌

Cat aluatul sta la rece pregatim umplutura de braza: o faramaitam cu furculita intr-un castron sau o dam pe razatoarea cu ochiuri mari. Spargem oul peste ea si amestecam bine.
*
Presaram blatul de lucru cu faina, luam fiecare pachetel de aluat, il presam cu sucitorul, apoi il intindem intr-un partat cat mai subtire cu latura de aproximativ 20-25 cm. Daca este nevoie, presaram si pe sucitor faina. Punem din umplutura de branza in mijloc(cca 50g), apoi aducem, pe rand, colturile opuse peste ea ca si cand am forma un plic(vezi foto mai jos). Presam usor ca sa le lipim si sa distribuim/aplatizam branza si asezam merdeneaua cu partea pliata in jos intr-o tava in care punem hartie de copt.
Cand terminam de format toate merdenelele, dam tava la cuptorul preincalzit la foc mare spre iute(190-200°C) pentru aproximativ 25-30 de minute sau pana merdenelele se rumenesc frumos deasupra. Cand sunt gata, le lasam sa se racoreasca, apoi le servim cu mare pofta. 😋
Aluatul de merdenele se poate pastra mai mult timp la congelator dupa ce formam pachetelele(impaturirea cu unt)…cand avem pofta de merdenele, scoatem pachetelele si dupa ce se dezgheata ne ramane sa le umplem cu branza si sa le coacem. 😉
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie. Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase ca sa aveti de unde va inspira. Ma puteti urmari si pe Instagram sau pe Pinterest.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti toate RETETELE MELE IN ORDINE ALFABETICA.


8 comentarii:

  1. Nota 10 ! Super super delicioase! Mulțumesc frumos pentru rețetă 🌺

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc si eu pentru apreciere! O zi minunata!

      Ștergere
  2. Anonim23/5/22

    Mulțumim frumos!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag, iti multumesc si eu pentru vizita si aprecierei. O zi frumoasa!

      Ștergere
    2. Anonim3/10/22

      Multesc mult pentru retetele delicioase cu care ne deleteri mereu,cu drag

      Ștergere
    3. Cu drag, iti multumesc si eu pentru vizita si aprecieri.

      Ștergere

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!