11.01.2022

Prajitura "O noapte la Venetia"

Prajitura "O noapte la Venetia" este deosebit de gustoasa. Contine un blat cu cocos si unul cu cacao care se coc in acelasi timp, o crema delicioasa de vanilie si o glazura de ciocolata...un adevarat rasfat 😊. Eu am facut-o de Anul Nou si a avut mare succes.💜  


 Daca probati reteta mea  Prajitura o noapte la Venetia 
sau orice alta reteta de pe blog, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata😊.Daca va plac retetele mele ma puteti urmari pe paginile de FacebookFacebook.😉  Sursa.


   Ingrediente
   Blat de cocos :

  • 6 albusuri
  • 6 linguri cu zahar(150 g)
  • 75 g fulgi de cocos
  • 4 linguri cu faina(100 g)
  • un varf cutit de sare
   Blat de cacao:
  • 4 oua
  • 4 linguri cu zahar(100 g)
  • 4 linguri faina(100 g)
  • 2 linguri cacao(50 g)
  • ½ plic praf de copt (5 g)
  • un varf cutit de sare
   Crema :
  • 6 galbenusuri
  • 175 g zahar(7 linguri)
  • 500 ml lapte
  • 75 g faina(3 linguri)
  • 200 g unt( minim 80% grasime)
  • 2 lingurite esenta de vanilie
   Glazura :
  • 100 g ciocolata cu 50 %cacao
  • 50 g ciocolata cu lapte
  • 50 g unt
  • 5 linguri lapte



Mod de preparare
Blat de cocos
:

Punem albusurile in vasul mixerului sau in alt bol, adaugam sarea peste ele si le mixam spuma. Galbenusurile le vom folosi la crema. Adaugam in 2-3 reprize zaharul si mixam bine de fiecare data pana acesta se dizolva complet si se formeaza o bezea. La final incorporam faina amestecata cu nuca de cocos amestecand usor cu o spatula de jos in sus. Intindem compozitia intr-o tava(25x35cm) tapetata cu hartie de copt si o lasam deoparte pana pregatim blatul de cacao.
Blat de cacao:
Mixam spuma albusurile cu sarea, apoi adaugam zaharul si mixam pana acesta se dizlova. Punem pe rand galbenusurile si mixam dupa fiecare. Cu ajutorul unei spatule de bucatarie incorporam faina amestecata si cernuta cu cacaoa si praful de copt.

*
Intindem compozitia de cacao peste compozitia de cocos, apoi dam tava la cuptorul preincalzit(180°C) pentru aproximativ 25 de minute. Dupa primele 20 de minute facem testul scobitorii: infigem o scobitoare in mijlocul blatului si daca iese curata, fara aluat prins de ea, inseamna ca blatul este copt. Daca pe scobitoare se prinde aluat mai lasam la copt 5-7 minute si repetam testul.
Crema :
Intr-o cratita cu peretii mai grosi amestecam cu telul galbenusurile cu zaharul. Punem si faina, amestecam din nou, apoi turnam laptele rece. Amestecam bine ca sa nu fie cocoloase, apoi punem cratita pe foc. Fierbem crema pe foc mic sau pe baie de aburi amestecand continuu ca sa nu se lipeasca de fundul sau peretii vasului. Cand devine ca o smantana mai groasa(dupa aproximativ 5-7 minute de fierbere) luam cratita de pe foc si adaugam esenta de vanilie. Lasam sa se racoreasca, apoi adaugam untul moale taiat cubulete. Amestecam bine pana la omogenizare, acoperim suprafata cremei cu folie alimentara si o lasam sa se raceasca.
*
Cand este rece, o intindem peste blatul racit si dam prajitura la frigider pana pregatim glazura.
Glazura:
Punem intr-o craticioara ciocolata rupta patratele, untul si cele 5 linguri cu lapte. Asezam craticioara pe foc mic si amestecam continuu pana se topesc ciocolata si untul. Cand este gata o lasam sa se raceasca(sa devina usor calduta) , apoi o turnam deasupra cremei si o intindem rapid cu o spatula de patiserie su un cutit cu lama lunga. Dam din nou tava la frigider ca sa se intareasca ciocolata, apoi putem portiona prajitura. O vom portiona cu un cutit lung si ascutit pe care il stergem la fiecare taietura. Un deliciu aceasta prajitura! 😊
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook , unde postez si alte retete delicioase. Ma puteti urmari si pe Instagram sau pe Pinterest.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti TOATE RETETELE MELE DE LA A LA Z.



















Aici gasiti reteta pentru PRAJITURA CU NUCA SUMEGI.



2 comentarii:

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!