10.01.2022

Placinta sarata cu branza si iaurt

Aceasta placinta sarata cu branza si iaurt se face simplu si rapid. Contine ingrediente accesibile, este gustoasa si satioasa. Se poate servi la cina, ca si gustare sau ori de cate ori doriti.😊 

Daca probati reteta mea de Placinta sarata cu branza si iaurt, va astept cu drag sa reveniti, sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.


   Ingrediente:
  • 1 pachet foi subtiri pentru placinta(400 sau 450g)
  • 6 oua
  • 500 g branza sarata
  • 800 g iaurt gras
  • 2 linguri rase cu gris
  • 2 linguri marar tocat
  • un varf cutit de sare
  • ulei pentru uns foile(100-150 ml)  


Mod de preparare:
Pentru inceput aprindem cuptorul la foc mediu(180°C). Tapetam o tava(25x35cm) cu hartie de copt, apoi pregatim toate ingredientele ca sa le avem la indemana. Spargem ouale intr-un castron incapator, adaugam putina sare peste ele si le batem cu telul in forma de para. Adaugam iaurtul si grisul, amestecam bine, apoi punem branza rasa pe razatoarea mare, iar la sfarsit mararul. Eu am folosit branza sarata de vaca si marar congelat. Numaram foile de placinta ca sa stim cum le repartizam. Vom forma 5 straturi de foi si 3 de umplutura. In pachetul meu au fost 12 foi, asa ca am pus 3 foi pe fundul tavii, am turnat cu polonicul o parte din compozitie, peste compozitie am pus doua foi, iarasi compozitie, alte doua foi, ultima portie de compozitie si deasupra ultimul strat a fost de 3 foi. Foile de placinta vor fi mai mari decat tava, asa ca le vom increti pana ajung aproape la dimensiunea acesteia. Chiar daca sunt rupte(cum au fost ale mele 😊 ) le suprapuneti fara nicio problema. Cand terminam de „ansamblat” placinta ungem si ultima foaie de deasupra cu ulei. Intepam placinta in 3-4 locuri cu o frigaruie sau cu un cutit subtire, apoi dam tava la cuptor pentru aproximativ 50 de minute sau pana placinta se rumeneste frumos deasupra. Cand este gata, o lasam sa se racoreasca in tava, apoi o putem felia si servi. Este buna si calda si rece. Se poate servi la cina, intre mese sau ori de cate ori doriti. 😊
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii puls doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca💜. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti retetele mele de ALUATURI/FOIETAJE.




















Aici gasiti reteta pentru PLACINTA CU IAURT.


4 comentarii:

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!