13.12.2021

Umplutura de nuca pentru cozonaci

Umplutura de nuca se face usor si rapid. Se poate folosi la cozonaci, cozonaci coarda, baigli sau cornuri pufoase. Voua ce umplutura de cozonaci va place cel mai mult?😍


 Daca probati reteta mea de Umplutura de nuca pentru cozonaci, va astept cu drag sa reveniti sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.


   Ingrediente:
  • 500 g miez de nuca
  • 175 g zahar
  • un varf cutit de sare
  • 150 g stafide
  • 300 ml lapte
  • 1 lingurita coaja de lamaie
  • 4 albusuri





Mod de preparare:
Macinam miezul de nuca si il punem intr-o cratita. Eu l-am macinat mai grosier, dar se poate macina fin. Adaugam peste el: zaharul, sarea, stafidele, coaja de lamaie si laptele. Amestecam totul cu o lingura de lemn, apoi punem cratita pe foc mic. Lasam sa fiarba cca 2 minute sau pana zaharul se dizolva si obtinem o compozitie omogena. In acest timp amestecam continuu in cratita. Cand este gata, lasam compozitia sa se raceasca complet, apoi adaugam albusurile(nu este nevoie sa le batem). Daca doriti, puteti aromatiza compozitia si cu esente, de vanilie sau rom, doar ca le adaugati odata cu albusurile. De asemenea se poate adauga si cacao. Omogenizam, si umplutura de nuca este gata pentru a fi folosita la umplerea aluatului pentru cozonaci. Cantitatea este suficienta ca si umplutura pentru 2 cozonaci mari. Cand intindem umplutura de miez de nuca pe foaia de aluat lasam marginile acesteia libere cam de 2-3 cm. Aducem cele doua margini laterale catre interior, apoi rulam aluatul cat de strans putem. Simplu de facut, nu-i asa?
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete de cozonac la care se poate folosi aceasta umplutura de nuca.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca💜. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.





12 comentarii:

  1. Pot pune si cacao in.umplutura asta?

    RăspundețiȘtergere
  2. Anonim3/5/23

    O rețetă de cozonac perfecta !!!! Mulțumim.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare drag, iti multumesc si eu pentru aprecieri.

      Ștergere
  3. Anonim19/11/23

    Complimenti Gicuța,ai niște rețete extraordinare! Multă sănătate!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ionela M.7/12/23

    Exact rețeta pe care o făcea mama mea.Ma bucur că am gasit-o,este extraordinară.Nu am făcut cozonac,decât o singură dată,cu mama și nepoțica alături.Acum voi încerca singură, în memoria mamei mele.Cu siguranță, mă voi simți mai aproape de dânsa și poate îmi va trece dorul.Va mulțumesc și vă iubesc pentru asta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ti-am citit comentariul si mi s-a facut pielea de gaina.... Te imbratisej cu drag, Ionela!

      Ștergere
  5. Anonim22/12/23

    Toate rețetele sunt extraordinare, ma ajuta mult in bucatarie, mulțumesc frumos pentru toate explicațiile ce le dați și pozele ajuta mult .Sarbatori fericite!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc tare mult pentru aprecieri! Sarbatori frumoase sa aveti si voi!

      Ștergere
  6. Anonim25/4/24

    Rețetele sunt extraordinare. Sărbători minunate vă doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Va multumesc tare mult pentru aprecieri, ma bucur ca va plac. Sarbatori frumoase sa aveti si dvs!

      Ștergere