02.12.2021

Tocana de ceapa si aripi de curcan

Tocana de ceapa si aripi de curcan se prepara usor, este o mancare gustoasa ca la mama acasa. 💜Aripile de curcan se pot inlocui cu orice carne de pasare.

 

Daca probati reteta mea de Tocana de ceapa si aripi de curcan, va astept cu drag sa reveniti sa imi spuneti cat de mult  v-a placut. Toate sfataturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite...omul cat traieste invata.   

    Ingrediente:
  • 3 aripi de curcan(1, 2 kg)
  • 1,7 kg ceapa
  • 1 cartof mare
  • 3-4 linguri ulei
  • 2 linguri pasta de rosii/bulion
  • sare
  • piper macinat
  • cateva fire de patrunjel verde



Mod de preparare:

Pentru inceput parlim aripile la flacara aragazului pentru a indeparta eventualul puf, le spalam, le taiem in doua si le lasam la scurs. Curatam ceapa de coaja, o spalam, o punem intr-un castron mare si o acoperim cu apa rece…in acest fel se mai duce din iuteala si nu vom mai lacrima atat de mult cand o vom taia 😊. Curatam cartoful, il spalam, il taiem in cubulete si il punem intr-un castronel cu apa. Cartoful are roulul de a ingrosa putin sosul.
Incingem uleiul intr-o cratita incapatoare si punem bucatile de carne. Le prajim pe toate partile pana se rumenesc putin. Cat aripile se rumenesc, tocam ceapa in cubulete potrivite ca marime. O adaugam peste aripile rumenite, punem si cuburile de cartofi, apoi turnam aproximativ 300 ml de apa. Amestecam si acoperim cratita cu capac. Lasam sa fiarba la foc mic si mai amestecam din cand in cand. Daca este nevoie mai adaugam apa. Cand legumele si carnea sunt bine patrunse adaugam pasta de rosii, apoi condimentam mancarea cu piper macinat si sare. Lasam sa mai fiarba aproximativ 10 minute fara capac sau pana cand sosul se leaga.Cand este gata, oprim focul de sub cratita si adaugam patrunjelul tocat marunt. Servim tocana cu paine proaspata sau mamaliguta…un deliciu! 😋
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca😘. Puteti sa distibuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.




















4 comentarii:

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!