24.12.2021

Fursecuri cu lamaie- reteta simpla

Fursecurile cu lamaie sunt fragede, aromate si se fac super usor. Pe zi ce trece se fragezesc si mai mult, si sunt si mai bune. Se pot pastra mai mult timp in cutii care se inchid cu capac. Sper sa incercati cat mai curand reteta si sa devina preferata voastra.💙

 

Daca probati reteta mea de Fursecuri cu lamaie, va astept cu drag sa reveniti , sa imi spuneti cat de mult v-au placut fursecurile. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.


   Ingrediente:
  • 125 g unt cu minim 80% grasime
  • 100 g zahar
  • un varf cutit de sare
  • 2 oua
  • coaja si zeama de la o lamaie
  • 350 g faina
  • 1 lingurita cu varf praf de copt
   Pentru tavalit fursecurile:
  • 100 g zahar pudra


Mod de preparare:
Cantarim untul, il taiem in cubulete si il lasam sa se inmoaie. Cand se inmoaie il punem in vasul mixerului sau in alt vas impreuna cu zaharul si sarea, apoi il mixam 2-3 minute. Adaugam cate un ou mixand dupa fiecare pana se incorporeaza complet, apoi punem coaja si zeama de lamaie si mai mixam cateva secunde. Lasam mixerul deoparte si cu ajutorul unei spatule de bucatarie incorporam treptat faina cernuta si amestecata cu praful de copt. Spre sfarsit framantam rapid cu mana pana aluatul se aduna intr-o bila….ne va iesi un aluat potrivit de moale si usor lipicios. Punem folie alimentara peste aluatul din vas si il dam la frigider pentru cca 2 ore. Dupa acest timp aprindem cuptorul la foc mediu(180°C) si tapetam o tava mare cu hartie de copt. Eu am folosit tava de la aragazul clasic. Rupem din aluat bucati cam de 25 de grame sau de marimea unei nuci mai mari si formam bile pe care le tavalim prin zaharul pudra. Stratul de zahar trebuie sa fie gros pentru ca se va mai topi cat timp se coc fursecurile. Pe masura ce le formam si le tavalim prin zahar le asezam in tava pregatita dinainte, cu distanta intre ele pentru ca se vor aplatiza la copt. Cand terminam de format toate fursecurile dam tava la cuptor pentru aproximativ 10- 12 minute sau pana fursecurile se rumenesc putin pe talpa. Nu le vom lasa prea mult pentru ca  dupa racire se vor intari. Cand sunt coapte le scoatem din tava si le lasam sa se raceasca complet. Pe zi ce trece sunt si mai fragede….o bunatate!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca💚. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.













Aici gasiti reteta de FURSECURI RAPIDE CU STAFIDE.


4 comentarii:

  1. Anonim24/11/22

    Arată superb! Le voi incerca

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos, recomanc cu drag si aceasta reteta.

      Ștergere
  2. Anonim12/1/23

    Foarte bune
    Multumesc pentru retata.
    O recomand

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare drag, ma bucur mult ca v-au placut fursecurile.

      Ștergere

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!