02.01.2020

Lichior de gutui (gutuiata)

Acest lichior de gutui este fin, parfumat si natural....nu am folosit alte arome, am vrut sa simt aroma gutuilor si atat 😏. Recomand cu drag sa faceti si voi!💜   
Daca probati reteta mea de Lichior de gutui (gutuiata), va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata


    Ingrediente:
  • 2 kg gutui cantarite fara cotor
  • 1, 5 kg zahar
  • 1, 5 l alcool de 60°



Mod de preparare:
La aceasta reteta de lichior avem nevoie de gutui bine coapte pe care le vom pune cu coaja cu tot. 
Spalam gutuile, apoi le stergem cu prosoape de hartie. Le taiem in sferturi, indepartam partea lemnoasa cu seminte cu tot, apoi le taiem in cubulete. Punem bucatile de gutui in borcane sau sticle cu gura larga care se inchid cu capac si le umplem cam pe trei sferturi. Eu am folosit un borcan de 3 litri si unul de 1,7 litri. Adaugam zaharul, apoi turnam alcoolul. Eu am avut alcool de 60
°, dar se poate folosi de 90° sau o votca buna de 40°. Inchidem borcanele/sticlele cu capace si le lasam in bucatarie timp de 2-3 zile. Agitam borcanele/sticlele de 2-3 ori pe zi ca sa se dizolve zaharul. Cand zaharul este complet dizolvat punem borcanele/sticlele in camara si lasam gutuile le macerat cam doua luni si jumatate chiar si trei. Dupa acest timp, punem intr-o strecuratoare o panza curata sau tifon si strecuram lichiorul. Daca vi se pare ca lichiorul este slab alcolizat mai puteti adauga alcool  dupa gustul vostru. Il turnam in sticle care se inchid ermetic si il pastram in camara pana la servire. Din ingredientele folosite mi-au iesit aproximativ 2,7 litri de lichior cu o tarie alcoolica cam de 25 de grade. Este fin si parfumat, dulce si aromat😉.
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca💜. Puteti sa distibuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna. 

33 de comentarii:

  1. Mia placut reteta trebuie si eu sa incerc va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  2. Răspunsuri
    1. Buna dimineata! Iti multumesc, o zi buna!

      Ștergere
    2. Anonim14/11/23

      Buna. @Gicuța sant o fana de a ta de vreo 7 ani. Am facut si eu lichior de gutui de 2 ani. Este f bun. O noapte frumoasa

      Ștergere
    3. Buna. Iti multumesc ca esti alaturi de mine si ma bucur ca iti plac retetele mele. Te imbratisez cu drag, o zi buna!

      Ștergere
  3. Reteta este inreresanta ,dar daca trebuie sa astept trei luni ca sa pot sa beau acest lichior mai bine ma lipsesc !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna! Eu zic ca merita asteptarea...o seara frumoasa!

      Ștergere
  4. Ce ai facut cu fructele dupa ce ai strecurat lichiorul ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Le-a pus sotul meu la tuica.

      Ștergere
    2. Bună !Da e foarte bun lichiorul de gutui eu fac de trei ani .Eu am mai daugat la sfârșit și 2 Ananasuri bucățele depinde de cantitate asta sunt ideile mele e foarte gustos!

      Ștergere
    3. Buna. Nu este rea ideea cu ananasul...sunt convinsa ca ii da un plus de aroma. O zi frumoasa sa ai!

      Ștergere
  5. Am sa încerc și eu mise pare interesantă

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc pentru incredere, ti-o recomand cu drag!

      Ștergere
    2. Am preparat,e un deliciu!
      Multumesc!

      Ștergere
    3. Ma bucur ca v-a placut. O zi minunata!

      Ștergere
  6. Am sa încerc si eu reteta. Acum 3 ani am gustat pentru prima data gutuiata. Nu am avut inspirația atunci sa cer reteta, dar acum pot sa încerc sa o fac si eu! Mult succes in continuare! XOXO jolly

    RăspundețiȘtergere
  7. L-am facut si eu. E foarte bun! Multimesc pentru reteta!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag! Ma bucur ca v-a placut. O zi frumoasa!

      Ștergere
    2. Anonim10/10/22

      O sa încerc sa fac și eu...și va mulțumesc frumos ptr rețetă...!!!!!

      Ștergere
  8. Anonim12/10/22

    Este f bun ,eu in fiecare an fac : gutuiata ,nucata , vișinată și ciresata😘

    RăspundețiȘtergere
  9. Anonim12/10/22

    Tare de tot reteta de lichior multumesc

    RăspundețiȘtergere
  10. Anonim27/12/22

    Draga Gicuta. Ce putem face cu cu gutuiele după ce liam strecurat ?
    Mulțumim pentru răspuns

    RăspundețiȘtergere
  11. Anonim18/10/23

    Foarte bune toate postarile

    RăspundețiȘtergere
  12. Anonim14/11/23

    Super reteta deabia astept sa o fac era incantat si sotul meu de reteta !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc de aprecieri. Ii va placea si sotului lichiorul...garantez! :)

      Ștergere