23.11.2021

Dovleac copt la cuptor- reteta simpla

Dovleac copt la cuptor...un deliciu de toamna. Cand eram copil, mama ne rasfata cu dovleac copt direct pe jar.... in soba cu plita. Ce miros imbietor era in bucatarie si ce bunatate iesea!!💗  

Daca probati reteta mea de Dovleac copt la cuptor, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Orice sfat/sugestie de la voi sunt binevenite.💜 Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.

   Ingrediente:
  • 1 dovleac placintar
  • zahar
  • scortisoara
  • miere

Mod de preparare:
Am avut un dovleac mai micut de 1, 6 kg si am folosit 4 lingurite de zahar, miere si scortisoara dupa gust.
Spalam dovleacul, il stergem de apa si il taiem in jumatate. Taiem fiecare bucata in felii potrivite ca marime….eu am taiat fiecare bucata in 6 felii de cca 4-5 cm. Indepartam semintele si casuta acestora de pe fiecare felie de dovleac, apoi le punem intr-o tava in care asternem hartie de copt. Le asezam in asa fel incat sa stea pe coaja si sa nu fie lipite una de cealalta. Presaram peste ele 2 lingurite cu varf de zahar si introducem tava in cuptorul preincalzit la foc mare (200°C) pentru aproximativ 50 de minute sau pana furculita intra cu usurinta in pulpa dovleacului. La jumatatea timpului de gatire mai presarm 2 lingurite cu zahar peste feliile de dovleac. Cand este copt, il scoatem din tava si in momentul servirii adaugam scortisoara dupa gust si miere daca nu este suficient de dulce. A iesit un dovleac cremos, aromat si tare gustos.
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca💜. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.







4 comentarii:

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!