07.08.2021

Clatite pufoase de post- reteta economica

Clatitele de post(vegane) nu sunt cu nimic mai prejos decat cele clasice care contin lapte si oua....nu se simte lipsa acestor 2 ingrediente😊. Ies fragede, pufoase si absolut delicioase. Recomand cu drag sa incercati si voi reteta...neaparat sa faceti portie dubla😉.

 

Daca probati reteta mea de Clatite pufoase de post, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.



   Ingrediente:
  • 150 g faina(6 linguri)
  • 300 ml apa minerala
  • 1 lingurita zahar
  • un varf cutit de sare
  • 1 lingura ulei
  • 1 lingurita esenta de vanilie
   In plus:
  • dulceata/gem pentru umplut clatitele
  • ulei pentru uns tigaia




Mod de preparare:
Cernem faina intr-un bol si adaugam treptat apa minerala peste ea. Amestecam bine cu un tel in forma de para ca sa nu se formeze cocolase. Adaugam zaharul, sarea, uleiul si esenta de vanilie, apoi amestecam din nou. Vom obtine un aluat fin care are consistenta smantanii lichide. Lasam compozitia de clatite 10-15 minute la “odihnit”. Dupa acest timp punem o tigaie antiaderenta la incins. Picuram putin ulei si il intindem cu un servetel de hartie pe toata suprafata tigaii. Amestecam din nou in aluatul de clatite si cand tigaia este bine incinsa luam cu polonicul(am folosit unul mic) din compozitie si turnam in centrul ei. O rotim rapid ca aluatul sa cuprinda toata suprafata. Coacem clatita la foc mediu spre iute. Ca sa ne dam seama daca este coapta, ridicam cu o lingurita sau cu lama unui cutit o margine a clatitei si vedem daca s-a rumenit sau nu. Dureaza cam 40-45 de secunde pana se rumeneste frumos, apoi o putem intoarce pe partea cealata si o mai coacem 30-35 de secunde. Cand este gata, o scoatem pe o farfurie intinsa. Procedam la fel si cu restul aluatului si nu uitam sa ungem tigaia cu putin ulei la fiecare clatita. Pe masura ce se coc punem clatitele unele peste altele ca sa se abureasca intre ele si sa se inmoaie. Umplem clatitele cu dulceata sau gemul preferat, apoi le impaturim(cum am facut eu) sau le rulam. Din ingredientele mentionate mi-au iesit 6 clatite coapte intr-o tigaie cu diametrul de 24 cm. Sunt absolut deliciose....recomand cu drag!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca💜. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.

2 comentarii:

  1. Anonim3/11/23

    Mulțumesc pentru rețetele toate, nu doar pentru clătitele acestea de post. Îmi place să învăț, iar dvs explicați clar și exemplificați și cu imagini. Mă inspir adesea de la dvs, regăsesc atât gusturile foarte asemănătoare cu cele ale rețetelor mamei, bunicii, dar și unele noi.😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc si eu pentru aprecieri si cuvinetele frumoase. Te mai astept, cu drag!

      Ștergere

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!