01.06.2021

Dulceata din flori de soc

Dulceata din flori de soc este o delicatesa... are o aroma extraordinara. Vom avea ceva de munca la ea, dar rezultatul merita din plin. La fel se face si dulceata din flori de salcam. 💜

 


Daca probati reteta mea de Dulceta din flori de soc, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste inavata💛.

  
    Ingrediente:
  • 400 g flori de soc(curatate, fara codite)
  • 1 kg zahar
  • 1 l apa
  • 1 lamaie mare





Mod de preparare:
Florile de soc se spala rapid in apa rece, apoi se lasa la scurs pe o fata de masa impaturita in mai multe straturi sau pe prosoape de bucatarie. Cand sunt zvantate, desprindem florile de pe tije….aici o sa avem ceva de munca, dar se merita.😊Vom alege doar florile, nu si bobocii…daca este cazul ne ajutam de o foarfeca.
Spalam borcanele si capacele acestora, apoi le sterilizam. Vedeti aici procedeul.
Spalam lamaia bine si taiem in fasii coaja, doar partea galbena. Stoarcem si zeama.
Punem apa cu zaharul intr-o oala impreuna cu fasiile de lamaie si sucul acesteia.
Punem oala pe foc iute si amestecam constant in ea. Cand incepe sa clocoteasca reducem focul si lasam sa fiarba pana se leaga si se formeaza un sirp(cam 20 de minute). In acest timp indepartam spuma care se formeaza.
Cand este gata siropul scoatem coja de lamaie din oala si adaugam florile de soc. Lasam sa fiarba pana dulceata se leaga(aproximativ 30-35 de minute). Putem sa facem testul picaturii: trecem cu o lingura prin dulceata si lasam sa cada pe o farfurie ultimile picaturi. Daca picaturile sunt ferme si nu se imprastie, dulceata este gata….daca nu, mai fierbem dulceata cateva minute si repetam testul. Nu o vom fierbe prea mult ca se va inchide la culoare....dulceata din flori de soc este mai fluida, nu are consistenta unei dulceti din fructe care contin pectina. Dupa racire se va mai ingrosa.
Cand este gata, punem dulceata fierbinte in borcanele pregatite dinainte, le sigilam cu capace si cand se racesc complet le depozitam in camara sau beci.
 Mie mi-au iesit 3 borcane de 370 g si unul de 200 g cu dulceta. Un deliciu...recomand cu drag sa o faceti! ❤
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii, plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distibuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.


4 comentarii:

  1. Anonim4/5/23

    Cu siguranta e buna va multumesc frumos pt ia

    RăspundețiȘtergere
  2. Anonim4/5/23

    Mulțumesc pentru rețetă o să o fac !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare dra, astept sa imi spui cat de mult v-a placut. O zi frumoasa si te astept sa revii in bucataria mea. :)

      Ștergere

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!