02.01.2021

Cheesecake zebra cu ciocolata- fara coacere

Cheesecake zebra cu ciocolata, un desert care se prepara la rece. Este gustos, cremos, racoritor si usor de facut. A fost tortul nostru de Anul Nou...toata lumea a fost incantata, si de gust si de aspect💛.


 

 

Daca probati reteta mea de Cheesecake zebra cu ciocolata, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.



    Ingrediente
    Crusta:
  • 350 g biscuiti
  • 200 ml lapte
  • 100 g unt
  • 2 linguri cacao(50 g)
    Crema alba:
  • 100 g ciocolata alba
  • 50 ml lapte
  • 100 ml frisca lichida
  • 1 lingurita zahar pudra
  • 1 cutie mascarpone (250 g)
  • 100 g branza de vaci
  • 1 lingurita de gelatina(5 g) hidratata in 2 linguri cu lapte
    Crema maro:
  • 100 g ciocolata neagra 50% cacao
  • 50 ml lapte
  • 100 ml frisca lichida
  • 1 lingurita zahar pudra
  • 1 cutie mascarpone (250 g)
  • 100 g branza de vaci
  • 1 lingura cacao(25 g)
  • 1 lingurita de gelatina(5 g) hidratata in 2 linguri cu lapte



Mod de preparare
Crusta:

Punem laptele si untul intr-o craticioara pe foc mic. Lasam pana se topeste untul, apoi dam craticioara deoparte si lasam amestecul sa se raceasca.
Macinam biscuitii(am folosit Petit beure), ii punem intr-un bol si ii amestecam cu cacao. Turnam untul topit cu laptele si amestecam bine. Daca pesmetul de biscuiti nu este bine umezit mai adaugam putin lapte.
Asternem hartie de copt pe fundul unei tavi detasabile(24 cm diametrul) si punem in ea compozitia de biscuiti. Eu am imbracat si peretii acesteia cu folie alimentara. Nivelam frumos cu o lingura presand usor ca sa nu ramana goluri. Putem presa si cu fundul unui pahar. Pana pregatim cremele, dam forma la frigider.
Crema alba:
Peste granulele de gelatina punem laptele si lasam sa se hidrateze cel putin 10 minute.
Rupem ciocolata in patratele, o punem intr-un castronel de metal/sticla si turnam peste ea laptele. O punem la topit pe baie de abur procedand astfel: asezam castronelul deasupra unui vas in care punem apa...fundul castronelului nu trebuie sa atinga apa din vas. Cand apa din vas incepe sa clocoteasca, reducem focul la mic si amestecam continuu in ciocolata pana aceasta se topeste. Cand este gata, adaugam gelatina hidratata si amestecam bine ca sa se topeasca. Daca raman granule de gelatina mai incalzim putin compozitia tot pe baie de abur. Intr-un bol punem branza mascarpone impreuna cu branza de vaci. Am folosit branza de vaci la galetusa marca Pilos. Adaugam sosul de ciocolata si amestecam pana la omogenizare. Punem frisca in vasul mixerului sau in alt vas. Frisca trebuie sa fie foarte rece, sa stea peste noapte in frigider. Incepem sa mixam frisca, si cand incepe sa devina cremoasa adaugam zaharul. O mai mixam putin pana aceasta devine ferma, apoi incorporam treptat amestecul de branza si ciocolata mixand la viteza mica.
Crema maro:
Procedam la fel ca la crema alba, doar ca in amestecul de branza adaugam o lingura cu cacao

**
Scoatem forma cu crusta din frigider si punem in mijlocul ei doua linguri din crema alba. Peste ea asezam doua linguri din crema maro si tot asa pana terminam cremele. In timp ce formam straturile scuturam usor forma si o clatinam in asa fel incat crema sa se duca catre lateralele ei. La sfarsit, la suprafata cremelor trasam linii cu scobitoarea( de dute-vino), apoi dam forma cu prajitura la frigider peste noapte. A doua zi scoatem cu atentie inelul formei, apoi transferam prajitura pe un platou. Eu am avut cateva inimioare mici de ciocolata cu carne am ornat deasupra. Taiem prajitura cu un cutit bine ascutit si spalat dupa fiecare taietura. Arata bine, nu-i asa...gustul este minunat, va garantez! 💛
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca💜 Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.






















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!