10.12.2019

Tort de biscuiti si crema de ciocolata si mascarpone

Acest tort de biscuiti este un desert simplu de facut, contine ingrediente accesibile si este absolut delicios. Recomand cu drag sa incercati si voi reteta 💜!

Daca probati reteta mea de Tort de biscuiti si crema de ciocolata cu mascarpone, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite....omul cat traieste invata.




    Ingrediente
    Pentrul stratul de biscuiti:

  • 240 g biscuiti simpli Petit Beurre
  • 1 lingura cacao
  • 200 g ciocolata cu 50% cacao
  • 250 ml lapte
  • 75 g unt
  • 1 lingura esenta de rom
    Crema:
  • 250 ml smantana pentru frisca
  • 200 g ciocolata alba
  • 1 cutie(250 g) mascarpone
    Decor:
  • 4 biscuiti cu cacao Picnic
  • 4 patratele de ciocolata topite in 2 linguri cu lapte


Mod de preparare

Mai intai vom prepara crema deoarece este nevoie de timp mai mult ca sa se raceasca.
Cum procedam:
Punem frisca lichida intr-o craticioara pe foc mic impreuna cu ciocolata rupta bucatele. Aducem frisca la punctual de fierbere(atentie, NU trebuie sa fiarba!), apoi dam deoparte, omogenizam si lasam la racit. Cand ajunge la temperatura camerei o dam la frigider pentru cel putin 2 ore sau la congelator pentru aproximativ 15-20 de minute.
Dupa acest timp, mixam spuma amestecul de ciocolata si frisca, apoi adaugam treptat branza mascarpone si mixam in continuare la viteza mica pana obtinem o crema ferma.
Cat timp crema sta la rece pregatim Stratul de biscuiti:
Rupem ciocolata bucatele si o punem impreuna cu laptele intr-o craticioara. Asezam craticioara pe foc mic si lasam pana se infierbanta laptele si ciocolata se topeste. In acest timp amestecam continuu avand grija sa nu fiarba. Cand ciocolata se topeste adaugam untul, omogenizam, apoi aromatizam cu esenta. Amestecam bine si lasam sa se raceasca.
Intr-un bol rupem biscuitii in bucati potivite, adaugam cacao si amestecam. Turnam sosul rece de ciocolata si amestecam bine ca acesta sa cuprinda toti biscuitii.
*************
Luam o forma rotunda(am folosit una detasabila cu diametrul de 24 cm careia i-am imbracat fundul si peretii in folie alimentara) si punem in ea compozitia de biscuiti si ciocolata. Nivelam frumos cu o lingura presand usor ca sa nu ramana goluri.
Dam forma la frigider pentru o jumatate de ora, apoi o scoatem si intindem crema uniform peste stratul de biscuiti. Dam din nou tava cu tortul la frigider pentru minim 4 ore(de preferat peste noapte) dupa care scoatem tortul din tava, il asezam pe un platou si il decoram cu biscuiti maruntiti si ciocolata topita sau cu ce aveti/doriti voi. Cam asta-i tot....un desert foarte gustos si usor de preparat💙.
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca😍. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.














4 comentarii:

  1. Delicios. Am făcut crema cu ciocolată cu lapte milka, pentru că nu am găsit albă la magazinele din satul în care locuiesc. E foarte bun. Am salvat reţeta. Felicitări doamnă.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna. Ma bucur ca v-a placut,. In weekend il voi repeta si eu :) O zi buna!

      Ștergere