09.12.2020

Compot de gutui

Compotul de gutui este aromat, gustos si 100% natural. Recomand cu drag sa faceti si voi cateva borcanele…tare bine ne vor prinde la iarna😉.

Daca probati reteta mea de Compot de gutui, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Tote sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.


    Ingrediente:
  • gutui
  • zahar
  • apa 





Mod de preparare:
Mai intai ne ocupam de sterilizarea borcanelor si a capacelor acestora: le spalam cu apa si detergent de vase, apoi le clatim. Punem borcanele intr-o tava, fara sa se atinga intre ele si o introducem in cuptor. Aprindem cuptorul la foc mic (120-140 °) si dupa 20 de minute il oprim. In acest moment punem si capacele(pe langa borcane) si le lasam sa se raceasca in cuptor.
Eu am avut 1,5 kg de gutui cantarite dupa ce le-am scos cotorul si semintele si le-am repartizat, feliate, in 5 borcane de 720 ml….am sterilizat 6, dar am folosit doar 5 borcane 😊
Spalam bine gutuile cu un burete curat pentru a indeparta puful, apoi le lasam la scurs. Cand se scurg, luam cate o gutuie, o taiem in jumatate, apoi feliem fiecare bucata si indepartam cotorul si semintele. Daca doriti le puteti taia in cuburi mai mari. Pe masura ce le taiem punem feliile de gutui intr-un vas cu apa rece in care adaugam o lamaie feliata(stoarcem zeama in apa)….prin acest procedeu fructele oxideaza mai putin. Cand terminam de curatat gutuile le scurgem de apa in care au stat si le repartizam in borcane…fructele trebuie sa treaca de jumatatea borcanului. La fiecare borcan de 720 ml adaugam doua linguri cu varf de zahar sau doua linguri si jumatate...depinde cat de dulce vreti sa fie compotul. Eu am pus 2 linguri si a fost suficient pentru gustul nostru.😊 Umplem borcanele cu apa si le inchidem cu capace. Scuturam fiecare borcan ca sa se dizolve zaharul(nu dureaza mult 😊 ), apoi le punem intr-o oala/cratita mai mare pe fundul careia asternem o laveta , un prosop de bucatarie sau coli de scris.Turnam apa cat sa treaca de umarul borcanelor si punem oala pe foc potrivit. Lasam sa fiarba 25-30 de minute dupa primul clocot. Dupa acest timp, oprim focul de sub oala si lasam borcanele sa se raceasca complet in apa in care au fiert. Cam asta-i tot…simplu de facut, nu-i asa?
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca💛. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.















4 comentarii:

  1. Anonim18/10/22

    Mulțumim pt rețetele DV de compot şi Dulceță de gutui toate cele bune !

    RăspundețiȘtergere
  2. Anonim19/10/22

    Maine încerc și eu. Multumesc!
    O sa va spun ce mi a ieșit. Fac pt prima data😁

    RăspundețiȘtergere

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!