15.11.2020

Peltea de gutui

Pelteaua de gutui se poate face din gutui intregi(cum am facut eu) sau din coji si cotoare ramase de la prepararea dulcetii. Este aromata, delicioasa si se poate folosi la diferite deserturi sau se poate consuma intinsa pe felii de paine unse cu unt 😊




 Daca probati reteta mea de Peltea de gutui, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.

        

    Ingrediente:
  • gutui
  • zahar
  • lamaie
  • zeama de lamaie
  • apa


Mod de preparare peltea de gutui :
Prima data vom steriliza borcanele(vedeti aici cum se procedeaza).
Spalam gutuile si le lasam la scurs. Punem intr-o oala, apa rece si o lamaie taiata in felii. ….eu am avut 2 kg de gutui(cantarite inainte de curatare) si am pus aproximativ 2,4 litri de apa. Taiem gutuile in felii, iar pe masura ce le taiem le punem in oala pregatita mai inainte. Nu indepartam coaja si cotoarele, doar le curatam de eventualele stricaciuni. Eu am lasat si o parte din seminte. Apa din oala trebuie sa acopere fructele. Punem oala pe foc si lasam sa fiarba pana gutuile se inmoaie si furculita intra cu usurinta in ele…cam un sfert de ora a durat la mine 😊. Cand sunt fierte, punem intr-o strecuratoare o panza curata sau o bucata de tifon impaturit in mai multe straturi si strecuram zeama. Masuram zeama, o punem in oala si adaugam 800 g zahar la fiecare litru de lichid. Mie mi-a ramas cam 2 litri de lichid si am pus 1, 6 kg zahar. Punem oala pe foc potivit si amestecam pana se dizolva zaharul, adaugam zeama lamaie(2-3 linguri) apoi reducem focul si fierbem siropul pana acesta se ingroasa. Pe parcursul fierberii inlaturam spuma care se formeaza. Cat timp fierbe siropul ne apucam si de prepararea gemului/marmeladei de gutui(aici gasiti reteta). Ca sa ne dam seama cand pelteaua este gata facem “testul picaturii”: trecem cu o lingura prin sirop si lasam sa cada pe o farfurie ultimile picaturi. Daca picaturile sunt ferme si nu se imprastie, pelteaua este gata….daca nu, mai fierbem pelteaua si repetam testul dupa cateva minute(5-10). Cand este gata, punem pelteaua ferbinte in borcane si inchidem borcanele cu capac, apoi le depozitam in camara sau intr-un loc mai racoros….tare bine ne va prinde la iarna.
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca💜. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.





















Aici gasiti reteta pentru DULCEATA DE GUTUI.


13 comentarii:

  1. Îmi place foarte mult tot ce postați ai ales felul cum explicați modul de pregătire. Mult succes în continuare

    RăspundețiȘtergere
  2. Anonim23/10/22

    Cît timp se fierbe pelteaua ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna. La cantitatile de mai sus in jur de 25 de minute

      Ștergere
  3. Anonim26/10/22

    Mulțumesc ptr.reteta de peltea.Sunteti o drăguță.

    RăspundețiȘtergere
  4. Anonim26/10/22

    Nu am făcut am să lncerc pt. CĂ AM MINCAT SI MIA PLĂCUT FOARTE MULT

    RăspundețiȘtergere
  5. Anonim6/11/22

    Nam facut ,dar o sa incerc. Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  6. Anonim25/10/23

    Buna ziua, va multumesc pentru aceasta reteta eu am facuto anul trecut si o repeta si anul acesta. Si va urmaresc si alte retete. Am facut si de trandafiri tot dupa reteta ei , am pubblicato si la prietenele mele si au fost multumite multumesc pentru toate retetele publicate! ❤👋

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna. Ma bucur ca ti-au reusit si ca impartasesti retetele mele si cu alte gospodine. O zi frumoasa! <3

      Ștergere

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!