12.10.2020

Saramura de peste

La aceasta reteta putem folosi orice peste proaspat…se face super usor, iar rezultatul este unul delicios. Sper sa incercati cat mai curand reteta si sa fie si pe gustul vostru😋.   

 

Daca probati reteta mea de Saramura de peste, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sigestiile primite de la voi sunt binevenite.     

   Ingrediente:
  • 1, 3 kg peste proaspat(am avut crap)
  • sare
   Saramura:
  • 3 rosii bine coapte
  • 2 ardei grasi rosii
  • 2-3 ardei iuti
  • 200 ml suc de rosii
  • sare
  • piper macinat
  • 1 capatana usturoi



Mod de preparare:
Curatam pestele de solzi si intestine, il spalam in mai multe ape reci, apoi il lasam la scurs intr-o strecuratoare. Cand este bine scurs ii dam cu putina sare pe interior si exterior. Daca avem posibilitatea il frigem pe gratar cu jar sau pe o tabla presarata cu sare. Daca nu, il putem praji in crusta de malai sau de faina.
Inainte de a frige pestele il ungem cu ulei ca sa nu se lipeasca de gratar. Punem si legumele pe gratar, le coacem ,apoi cand se racoresc le decojim. Pasam rosiile cu furculita si taiem ardeiul mai grosier.
Intr-o oala mai incapatoare punem aproximativ 800 ml de apa, 1/2 lingurita sare si piper. Cand apa fierbe adaugam legumele si sucul de rosii. Gustam saramura si daca este nevoie mai adaugam sare si piper. Lasam sa dea cateva clocote, apoi oprim focul de sub oala si punem pestele fript. Decojim usturoiul si il dam pe razatoarea mica. Il adaugam in oala dupa aroximativ 5-7 minute. Amestecam usor, acoperim oala cu capac si mai lasam pestele la “infuzat” inca 10-15 ca sa fie patruns de arome. Asezam pestele pe un platou, turnam cu polonicul saramura si presaram patrunjel verde tocat. Servim saramura de peste cu paine sau mamaliguta. Bunatate!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca😊. Puteti sa distibuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti mai multe retete de MANCARURI CARNE/PESTE.

















Aici gasiti reteta PLACHIEI DE CRAP.


2 comentarii:

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!