04.10.2020

Muraturi asortate la borcan sau butoias

Muraturile asortate la borcan sau butoias ies crocante, aromate si sunt 100% naturale✌💜. Legumele trebuie sa fie proaspete si fara urma de pete. Se pot folosi legumele preferate in cantitati alese de voi…la fel si condimentele. Daca puneti si fructe, acestea trebuie sa fie mai tari, nu foarte coapte.  Din cantitatile mentionate mai jos mi-au iesit 4 borcane de 5 litri cu muraturi asortate. 

Daca probati reteta mea de Muraturi asortate, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite....omul cat tarieste invata.


     Ingrediente:
  • 4,5 kg gogonele
  • 1 kg conopida
  • 1 kg castraveti
  • 1 kg gogosari
  • 500 g morcov
  • 1 kg pepeni verzi
  • 600 g varza rosie
  • 700 g varza alba
  • 250 g ardei iuti bulgaresti
  • 300 g boabe de struguri albi
  • 3 pere
  • 2 buc de telina- radacina si frunze
  • 2 radacini mari de hrean
  • 2 legaturi tije de marar(cu floare si seminte)
  • 2 capatani mari de usturoi
  • 4 linguri boabe de mustar
     Saramura:
  • 9 litri apa
  • 270 g sare de muraturi neiodata (9 linguri)
  • 2 linguri piper boabe
  • 5-6 frunze de dafin



Mod de preparare:
Prima data pregatim legumele. Desfacem conopida in buchetele si o punem intr-un vas cu apa cat sa o acopere.O lasam 15-20 de minute, o clatim sub jet de apa rece si o punem la scurs intr-o strecuratoare. Spalam gogonelele, castravetii, pepenii, gogosarii, ardeii iuti si fructele, apoi le lasam la scurs. Intre timp decojim morcovii, telina(pastram frunzele) si hreanul,le spalam si le taiem in bucati/ fasii mai groase. Decojim si usturoiul si taiem fiecare catel pe jumatate. Indepartam primele frunze mai palite ale verzelor, apoi taiem fiecare varza in 6-8 felii.Taiem gogosarii in 4 sau 6 bucati indepartand cotorul si semintele.  Daca folositi pere, le taiati in sferturi sau jumatati si la fel, indeparati cotorul.
Punem pe fundul borcanului cateva tije de telina, hrean, radacina de telina si bucatele de usturoi. Incepem sa asezam straturi alternative de legume, iar printere ele punem fructe, fasii de hrean si radacina de telina. La fiecare borcan de 5 litri punem cate o lingura de bobe de mustar, iar deasupra cate doua tije de marar.
Saramura:
Masuram apa si punem cate 30 de grame(1 lingura)de sare la litrul de apa. Vom folosi sare grunjoasa neiodata. Eu am fiert saramura in doua transe. Adaugam piperul boabe si frunzele de dafin. Fierbem saramura pana clocoteste si sarea se dizolva complet. Cand este gata, o lasam aproximativ 5 minute la racorit. Asezam borcanele pe tavi de metal si turnam cu polonicul saramura fierbinte. Punem in fiecare borcan boabele de piper si frunzele de dafin.
Acoperim borcanele cu capace sau cu mai multe straturi de folie alimentara/celofan si le legam cu sfoara sau elastic. Lasam borcanele in bucatarie peste noapte. A doua zi desfacem borcanele si fixam deasupra legumelor cate doua betisoare pentru a le impiedica sa se ridice deasupra saramurii. Daca v-au mai ramas legume, le puteti pune acum..,o sa vedeti ca este loc. Legumele au inceput sa se stranga/inmoaie, iar zeama s-a colorat frumos de la varza rosie. Acum putem depozita borcanele la loc mai racoros si asteptam sa se mureze. Daca alegeti sa puneti muraturile in butoias, trebuie sa le vanturati in fiecare zi timp de o saptamana. Sper ca reteta mea va este de folos😊 ....pe curand, dragii mei!❤
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca💜. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti retetele mele de CONSERVE/MURATURI.






















8 comentarii:

  1. Buna ziua om bun. Cum adica sa le vanturam ? Ca vreau sa pun la butoias si nu inteleg. Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna dimieata! :)
      Se introduce un furtun sau tub de plastic pana la fundul butoiasulu si se sufla pe el pana saramura face bulbuci deasupra(suflam cam 2-3 minute in fiecare zi). Vanturam muraturile zilnic, timp de aproximativ 2 saptamani sau pana incep sa se mureze

      Ștergere
  2. A doua zi a început să fermenteze...
    Este in regulă sau trebuie sa fac altă saramură si s-o schimb?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna. Nu este nevoie, asa fermenteaza...in cateva zile se va limpezi zeama.

      Ștergere
  3. Anonim21/8/23

    Buna ziua,legumele rămân crocante daca turnam apa fierbinte peste ele?

    RăspundețiȘtergere
  4. Anonim4/10/23

    Daca le pun in borcan de 3 l mai trebuie vanturate? Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu, nu este nevoie de vanturare daca le pui in borcane

      Ștergere

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!