21.10.2020

Conopida pane- reteta simpla si delicioasa

Conopida pane este un preparat de sezon, gustos, economic si rapid. Se poate servi in orice moment al zilei alaturi de garnitura preferata sau cu mujdei de usturoi ori un sos Tzatziki.



 

Daca probati reteta mea de Conopida pane, va astept cu drag sa reveniti sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.


     Ingrediente:
  • 400 g conopida
  • 2 oua
  • 4 linguri faina
  • 5-6 linguri pesmet
  • ½ lingurita praf de usturoi(optional)
  • sare
  • ulei pentru prajit paneurile




 
Mod de preparare:
Am indepartat frunzele conopidei si nervurile mai groase. Am desfacut-o in buchetele potrivite ca marime pe care le-am pus intr-un bol cu apa rece. Dupa 15 minute am clatit conopida in mai multe ape reci. Am pus cam 1.5 litri de apa intr-o oala si o lingurita cu sare. Am asezat oala pe foc mediu si cand apa a inceput sa clocoteasca am adaugat conopida. Am oparit-o pana s-a patruns putin (4-5 minute), apoi am scos-o cu o spumiera. Nu lasam conopida sa se gateasca prea mult pentru ca se va rupe la prajit. Am asezat buchetelele de conopida pe un tocator si le-am lasat la scurs si racit, apoi am presarat putina sare peste ele .Atentie la sare!...deja am oparit conopida in apa sarata.
Am pregatit trei boluri: intr-un bol am pus faina, in al doilea pesmetul si in ultimul bol am spart ouale. Peste oua am adaugat putina sare si praful de usturoi, apoi le-am batut bine cu furculita. Am tavalit fiecare buchetel de conopida, mai intai prin faina(cu atentie sa nu se rupa), apoi l-am trecut prin ou si la sfarsit prin pesmet. Le-am asezat pe un platou. Intr-o cratita mai mica si inalta am pus ulei….cam de doua degete. Am asezat cratita pe foc mediu si cand uleiul s-a incins am pus o parte din paneurile pregatite mai sus. Le-am prajit cam 2 minute pe fiecare parte pana au capatat o culoare aurie, apoi le-am scos pe o farfurie captusita cu prosoape de hartie ca sa absoarba surplusul de ulei. La fel am procedat si cu celelalte. Am servit paneurile de conopida cu mujdei de usturoi. Delicioase!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 💙. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe
pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti retetele mele de APERITIVE/GARNITURI.
















Aici gasiti reteta SUFLEULUI DE CONOPIDA.




9 comentarii:

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!