02.09.2020

Placinte cu branza dulce si stafide

 Placinte moi, pufoase si aromate…greu te opresti din mancat 😊)) Sper sa incercati cat mai curand reteta.....merita!💜


Daca probati reteta mea de Placinte cu branza dulce si stafide, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.😚


    Ingrediente:
  • 600 g faina
  • 2 oua
  • 300 ml kefir
  • 100 g zahar
  • 100 ml ulei
  • 25 g drojdie proaspata sau 7 g uscata
  • esenta de vanilie(1 lingurita)
  • coaja rasa de lamaie(1 lingura)
  • un varf cutit de sare
  Umplutura:
  • 600 g branza de vaci bine scursa
  • 200 g zahar
  • un ou
  • 2-3 linguri cu gris
  • 100 g stafide
  • esenta de vanilie(1 lingurita)
  • coaja rasa de lamaie( 1 lingura)
  • un varf cutit de sare
   Pentru uns
  • 1 ou batut
   Pentru finisat:
  • zahar pudra


Daca branza pe care o veti folosi este prea moale, sa o lasati la scurs intr-o strecuratoare in care puneti mai multe straturi de tifon sau o panza alba, curata.
Mod de preparare:
Frecam drojdia proaspata cu ½ lingurita de zahar si o lasam deoparte sa se lichefieze. Daca folosim drojdie uscata o vom amesteca in faina sau vom urma instructiunile de pe ambalaj.
Punem intr-o craticioara, zaharul, sarea si kefirul. Asezam craticioara pe foc si o lasam doar cat sa se dizolve zaharul si sarea. Cand se racoreste amestecul de kefir si zahar adaugam esenta, coaja de lamaie si ouale batute cu furculita.
Cernem faina intr-un castron si facem o adancitura in mijlocul ei. Adaugam drojdia lichefiata si amestecul lichid, caldut. Amestecam cu mana sa incorporam bine toate ingredientele, apoi rasturnam aluatul pe masa de lucru unsa cu putin ulei. Il framantam aproximativ 10 minute incorporand treptat tot uleiul. Cand terminam de framantat, punem aluatul din nou in castron, acoperim castonul cu folie alimentara si lasam aluatul sa creasca pana isi dubleaza volumul(cam o ora).
Cat timp aluatul sta la dospit pregatim Umplutura:
Punem toate ingredientele intr-un bol si le amestecam bine cu lingura.
*
Aprindem cuptorul la foc mediu(180 °C).
Rasturam aluatul dospit pe masa infainata, il mai framantam putin doar cat sa iasa aerul din el , apoi il impartim in doua bile egale.
Intindem prima bila intr-o foaie patrata cam de 1cm grosime, apoi o taiem in 9 patratele. Pe fiecare patratel punem cam o lingura din umplutura, apoi il impaturim pe fiecare in forma de plic, ungand colturile cu ou ca sa se lipeasca(vezi foto mai jos). Asezam fiecare placinta in tava(eu am folosit 2 tavi) tapetata cu hartie de copt. Procedam la fel si cu a doua bila de aluat.
Lasam placintele sa mai creasca 15-20 de minute, apoi le ungem cu ou si dam tavile la cuptor pentru aproximativ 30-35 de minute sau pana placintele se rumenesc frumos. Cand sunt gata, cerneam deasupra zahar pudra si cand se racoresc putin le putem servi.
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca😘. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti retetele mele de ALUATURI/FOIETAJE.
















Aici gasiti reteta BISCUITILOR SPRITATI DE CASA.
Aici gasiti reteta pentru SCOVERGI.

9 comentarii:

  1. Felicitări ! Mulțumire ! Sănătate !

    RăspundețiȘtergere
  2. Felicitări ! Mulțumire ! Sănătate !

    RăspundețiȘtergere
  3. Anonim5/6/23

    Cel mai bun aluat pe care l-am facut ptr branzoici.Nu se intareste deloc chiar si daca trece o zi sau doua,desigur daca mai raman pe a doua zi

    RăspundețiȘtergere
  4. Anonim29/8/23

    Numai cu branza dulce de vacii, cu branza de capra nu merge! Mulțumesc pentru rețetă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna. Se potae folosi orice branza...dulce sau sarata.

      Ștergere
  5. Anonim29/8/23

    Super o rețetă cu murătură asortata as dori daca aveți

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos. Reteta pentru muraturi asortate o gasesti aici: https://bunatatidinbucatariagicutei.blogspot.com/2020/10/muraturi-asortate-la-borcan-sau-butoias.html

      Ștergere

Despre mine

Fotografia mea
Buna ziua si bine ati venit in mica mea bucatarie virtuala. Sunt o persoana simpla, care a crescut la tara, iar pentru mine bucataria este una dintre pasiunile mele. Imi place sa gatesc retete simple si gustoase care contin ingrediente la indemana oricui si incerc sa le detaliez pe intelesul tuturor. Iubesc florile, natura si oamenii. Nu am cursuri de bucatar, patiser sau cofetar, iar ceea ce gatesc sunt mancaruri/retete pe care le prepar pentru familia mea si pentru cei dragi. Va pup si va multumesc pentru vizita!