11.03.2016

Scovergi

Scovergi (ca la Florica- Buzau) pufoase si gustoase....ca in copilarie.❤️  Scovergile sunt niste gogosi mai mari din aluat de paine care sunt prajite in ulei. Se pot servi cu gem, branza, smantana, mujdei de usturoi sau simple.
Daca probati reteta mea de Scovergi  sau orice alta reteta de pe blog, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata😊.Daca va plac retetele mele ma puteti urmari pe paginile de FacebookFacebook.😉.
      

    Ingrediente:
  • 500 g faina 
  • 350 ml apa calduta
  • 1 pliculet drojdie uscata (7 g)
  • 1 lingurita cu zahar
  • 2-3 linguri cu ulei 
  • ½  lingurita sare 
    Pentru prajit:
  • cca 350 ml ulei

Mod de preparare:
Intr-un castron mai maricel cernem faina(tip 000) si o amestecam cu drojdia uscata si zaharul. Drojdia uscata o puteti inlocui cu 25 g drojdie proaspata pe care o frecati cu zaharul pana se lichefiaza. 
Incepem sa punem treptat apa calduta si sarea. Amestecam la inceput cu lingura, iar cand aluatul incepe sa se formeze amestecam cu mana. Daca aluatul este prea moale mai puteti adauga 1-2 linguri cu faina, dar nu prea mult. Aluatul trebuie sa fie mai molcut. Cand incepe sa se adaune intr-o bila il transferam pe blatul de lucru uns cu putin ulei si il framantam cam10 minute cu mainile unse cu ulei. Cand este gata, punem din nou aluatul in bol, acopermim bolul cu folie alimentara sau un prosop si il lasam la crescut la loc caldut pana isi dubleaza volumul.
*
Cand aluatul este dospit il rasturnam pe masa de lucru usor infainata sau unsa putin cu ulei. Il framantam putin doar cat sa iasa aerul din el, apoi il impartim in 6 bucati egale pe care le modelam sub forma de bile. Intindem fiecare bila cu mainile pana ajunge la dimensiunea cratitei in care le vom praji. 
Punem uleiul la incins si prajim, pe rand, scovergile la foc potrivit. In cratita in care prajim scovergile trebuie sa fie ulei de cel putin doua degete. Cand sunt rumene pe ambele parti le scoatem pe prosoape de hartie ca sa absoarba surplusul de ulei si le asezam una peste alta ca sa ramana calde si sa se inmoaie. Daca aveti untura si nu tineti post puteti adauga o lingura la prajit. Le mancam calde, cu branza, gem sau asa goale 💜. Deliciu!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook , unde postez si alte retete delicioase. Ma puteti urmari si pe Instagram sau pe Pinterest.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti TOATE RETETELE MELE DE LA A LA Z.

36 de comentarii:

  1. Buna ziua ,,,absolut toate retetele tale sunt minunate,,explicite,,,am incercat foarte multe si mi-au iesit exact ca ale tale,,,perfect ,,,multumesc mult si meriti un loc fruntas printre blogerii culinari,,,,

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc din suflet pentru cuvintele frumoase! <3 Ma bucur ca iti plac si iti reusesc retetele mele !

      Ștergere
    2. Anonim20/3/24

      Mulțumim pt.retete !

      Ștergere
    3. Cu mare drag! Va multumesc si eu pentru aprecieri!

      Ștergere
  2. Am incercat multe retete de la tine,mi-au reusit.Azi fac scovergi,nu am facut niciodata.Te urmaresc cu drag

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna, Mariana! Ma bucur ca iti plac retetele mele, ca le incerci si ca iti reusesc. Te imbratisez cu drag, o zi frumoasa!

      Ștergere
    2. Anonim28/2/23

      Multumim pt sfaturi¡

      Ștergere
  3. Felicitări , ave ti mâini de aur

    RăspundețiȘtergere
  4. Foarte bune! Mii de mulțumiri pentru rețetele minunate. Am 64 de ani dar am învățat multe de la tine. 😊Multă sănătate și numai bine iți doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multa sanatate iti doresc si eu, te imbratisez cu drag!

      Ștergere
  5. Anonim3/8/22

    Foarte bune!

    RăspundețiȘtergere
  6. Anonim3/8/22

    Se pot face si pe plita ?

    RăspundețiȘtergere
  7. Anonim5/8/22

    Imi plac retetele dvs! Multumesc !

    RăspundețiȘtergere
  8. Anonim30/8/22

    Felicitări. Niște rețete delicioase.

    RăspundețiȘtergere
  9. Anonim2/9/22

    Forte bune . Mulțumesc pentru retete.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag! Iti multumesc si eu pentru aprecieri.

      Ștergere
  10. Anonim19/10/22

    Foarte bune!!!Va urmăresc cu drag.

    RăspundețiȘtergere
  11. Anonim9/11/22

    Multumesc pentru retete eu le fac si ami es foarte bune

    RăspundețiȘtergere
  12. Anonim6/1/23

    Ce delicios arată!!

    RăspundețiȘtergere
  13. Anonim6/1/23

    Toate rețetele dvs sunt excelente. Gătesc mult după aceste rețete. Mâine încerc scovergile. Felicitări și multă sănătate!!😘😘😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos pentru aprecieri, ma bucur ca iti plac retetele mele. Sanatate si numai bine!

      Ștergere
  14. Anonim6/1/23

    Sunteti minunata cu maini magice . Multumim pt retele gustoase le fac cu drag si imi reusesc !! Mult succes in continuare !!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc si eu pentru aprecieri. O zi minunata!

      Ștergere
  15. Anonim8/1/23

    Mulțumesc frumos pentru minunatele rețete ! Sunteți minunata ! 🥰🥰🥰

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc si eu pentru aprecierei. Te imbratisez cu drag!

      Ștergere
  16. Andreea18/8/23

    Va urmaresc de mult timp si ocazional am incercat cate o reteta.de cand am nascut,cam la 2 zile fur idei de aici.spre exemplified,pt prima data am facut amandine,au iesit grozave,iar managerul sotului a zis ca doreste o tava contra cost :))))
    Felicitari!chiar si un novice in bucatarie se poate descurca

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna , Andreea! Ma bucur mult sa aflu toate acestea. Te imbratisez cu drag

      Ștergere