18.09.2018

Biscuiti spritati de casa -reteta copilariei

Pentru ca am ajuns la 500 de retete pe blog, mi-am dorit ca reteta cu acest numar sa fie un desert. Un desert care sa ne aduca aminte de bunatatile pe care ni le faceau bunicile, matusile sau mamele noastre. Va invit cu drag sa-l probati si voi!


Daca probati reteta mea de Biscuiti spritati de casa, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.


    Ingrediente:
  • 800 g faina(aproximativ) 
  • 200 g untura sau 250 g unt gras(peste 80%grasime) 
  • 3 oua 
  • 250 g zahar 
  • 1 lingurita cu varf de bicarbonat de sodiu 
  • o lingura otet 
  • un varf cutit de sare 
  • zahar pudra vanilat pentru pudrat biscuitii 



Mod de preparare:
Punem untura sau untul moale in vasul mixerului sau in alt vas, adaugam zaharul, zaharul vanilat si sarea. Mixam bine cateva minute(5-6 minute) pana amestecul incepe sa se deschida la culoare. Adaugam ouale si bicarbonatul de sodiu stins cu otetul si mai mixam pana se incorporeaza. Lasam mixerul deoparte si incepem sa adaugam treptat faina cernuta. In functie de calitatea acesteia si de marimea oualor, cantitatea poate varia putin. Trebuie sa obtinem un aluat fraged si usor moale pe care il vom framanta rapid. Cand este gata, puteti infasura aluatul in folie alimentara si il lasati o ora in frigider(in acest fel se lucreaza mai usor cu el) sau il puteti folosi imediat, asa cum am procedat eu.
Montam forma de biscuiti la masina de tocat. Rupem bucati din aluat pe care le trecem prin masina. Formam biscuiti de 7-8 cm lungime si ii asezam direct in tavi(nu este nevoie sa le ungem cu grasime). Coacem biscuitii in cuptorul preincalzit la foc mediu (170-180˚C) aproximativ 20-25 de minute sau pana se rumenesc usor pe talpa. Din ingredientele folosite mi-au iesit trei tavi mari de biscuiti.  Cand sunt gata, ii dezlipim usor de pe tava cu lama unui cutit si cand se racoresc ii presaram cu zahar pudra.  Ii servim cu pofta, cum faceam in copilarie.
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru nspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca💜. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.

10 comentarii:

  1. Eu le pun in compozitie ( cand am) nuca macinat fin si sunt deliciosi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc mult pentru idee, Paula! Cu siguranta am sa incerc si eu, sunt sigura ca ies foarte buni si cu nuca. Te pup, o zi frumoasa iti doresc!

      Ștergere
  2. Bunā dimineata !am fācut si eu acesti biscuiti când erau copii mici ,intradevār sânt deliciosi ,nu mai stiu daca asta era reteta dar o sa o fac de data aceasta pe a d-voastra ,multumim ,o zi bună !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna! Sper sa fie si reteta ta din copilarie. Te pup si iti multumesc pentru vizita, o seara frumoasa!

      Ștergere
  3. Mulțumesc este desertul copilăriei mele delicioși

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mult drag! iti multumesc si eu pentru vizita si comentariu, o zi frumoasa sa ai!

      Ștergere
  4. Se poate face sub alta forma ca nu am forma????

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Desigur....se intinde aluatul intr-o foaie mai groasa, apoi se taie cu cutitul in forma dorita

      Ștergere
  5. Mulțumesc frumos pentru aceasta minunata reteta , au ieșit delicioși!Din motive de sănătate am folosit îndulcitor în locul zahărului,sincer , nu credeam ca vor fi atât de gustoși 🤗

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca v-au placut. Sanatate si toate cele bune va doresc!

      Ștergere

Daca va place reteta(sau nu ), va rog sa-mi lasati un comentariu. Multumesc anticipat!