02.09.2020

Pasta de rosii si ardei copti

Pasta de rosii si ardei copti are o culoare superba si gust foarte placut. Se foloseste la diverse tocanite, sosuri, paste sau fripturi. Ardeiul kapia se poate inlocui cu ardei gras, rosu si carnos sau cu gogosari. Sper sa faceti si voi cateva borcanele.
Daca probati reteta mea de Pasta de rosii si ardei copti, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.

    Ingrediente:

  • 10 kg de rosii
  • 5 kg de ardei kapia
  • 4 linguri cu sare pentru muraturi





Mod de preparare:
Pentru inceput spalam legumele si le lasam la scurs.
*
Taiem rosiile in sferturi sau in bucati potrivite indepartand cotorul si eventualele stricaciuni, apoi le trecem prin masina speciala care separa cojile si semintele. Sucul obtinut il punem intr-un vas cu peretii grosi. Eu l-am pus intr-un tuci pe care l-am lasat deoparte(la decantat) aproximativ 3 ore, apoi am tras apa cu un furtun ca sa reduc timpul de fierbere.
*
Punem ardeii la copt pe tabla speciala si ii coacem pe toate partile. Pe masura ce se coc ii punem intr-un vas, presaram sare peste ei si acoperim vasul cu un capac sau folie alimentara.
Ii lasam 20-25 de minute “la aburit”, apoi indepartam cojile, cotoarele si semintele si ii punem intr-o strecuratoare la scurs. In timp ce ii curatam ne clatim des mainile/degetele cu apa rece
*
Sterilizam borcanele: le spalam bine cu apa calda si detergent de vase, apoi le punem intr-o tava fara sa se atinga intre ele si fara sa le inchidem cu capace. Punem tava cu borcanele in cuptor la foc mic pentru 15-20 de minute, apoi inchidem cuptorul, punem si capacele in tava si le lasam acolo pana pasta de rosii si ardei va fi gata.
*
Punem sucul de rosii la fiert, la foc potrivit. Dupa 15-20 de minute de cand incepe sa fiarba adaugam ardeiul copt trecut prin masina de tocat. Lasam totul sa fiarba pana pasta scade aproape la jumatate sau pana cand ajunge la consistenta dorita. Pe parcurs adaugam si sarea.
*
Cand este gata, punem pasta fierbinte in borcanele sterilizate din tava. Pe masura ce le umplem le inchidem cu capace si le intoarcem cu capacul in jos, apoi le invelim intr-o patura si le lasam pana a doua zi sa se raceasca lent. O alta varianta ar fi sa punem tava cu borcanele (asezate normal, nu cu capacul in jos) pentru 10 minute in cuptor (foc mic spre mediu) apoi sa le lasam sa se raceasca acolo. Din ingredientele mentionate mi-au iesit aproape14 borcane de 370 ml cu pasta. La iarna imi va prinde tare bine 😊
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca😗. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti retetele mele de CONSERVE/MURATURI.


















Aici gasiti reteta mea de ZARZAVAT PENTRU CIORBE.

2 comentarii: