18.05.2020

Sirop natural din muguri de brad si miere- preparat la rece

Siropul facut in casa va fi intotdeauna o alegere buna. Siropul natural din muguri de brad este recomandat pentru calmarea afecțiunilor respiratorii, iar datorita faptului ca nu este tratat termic, ci macerat la rece, isi pastreaza proprietatile terapeutice.


Daca probati reteta mea de Sirop natural din muguri de brad si miere, va astept cu drag sa reveiniti si sa imi spuneti cum v-a iesit. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.


    Ingrediente:
  • muguri de brad, molid sau pin
  • miere




Mugurii de brad, molid sau pin se culeg incepand cu prima jumatate a lunii mai pana in luna iunie, in functie de zona unde acestia cresc. Marimea lor trebuie sa fie undeva intre 3 si 7 cm.

Mod de preparare:

Spalam mugurii(eu am avut muguri de molid) in mai multe ape reci indepartand eventualele impuritati, apoi ii lasam la scurs intr-o strecuratoare. Cand sunt bine scursi ii punem pe un prosop de bucatarie si ii lasam la zvantat. Mugurii trebuie sa fie perfect zvantati ca sa nu fermenteze siropul. La fel si borcanele pe care le vom folosi…daca doriti, le puteti steriliza inainte(vedeti aici cum se procedeaza)
Asezam in borcane straturi de muguri pe care le acoperim cu miere. Ultimul strat trebuie sa fie de miere. Eu am avut aproximativ 100 g muguri de brad pe care i-am pus in doua borcane cu capacitatea de 400 si 220 ml. Straturile de muguri le-am acoperit cu 600 g miere de albine. Infiletam borcanele cu capace, apoi le depozitam intr-un loc mai racoros, ferit de lumina(beci, pivnita sau frigider) timp de cel putin o luna. Agitam zilnic borcanele pentru ca amestecul sa se subtieze si uniformizeze.
Dupa aceasta perioada strecuram siropul, il punem intr-un borcan curat cu capac si il tinem in frigider. Cam asta-I tot. Sa va fie de folos si sanatate sa aveti!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Dca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca😍. Puteti sa distibuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.


2 comentarii:

  1. Anonim20/4/23

    Am sa încerc aceasta rețetă multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu drag, astept sa imi spui cat de mult v-a placut. O zi buna!

      Ștergere

Daca va place reteta(sau nu ), va rog sa-mi lasati un comentariu. Multumesc anticipat!