04.05.2020

Mici de casa – reteta de pasta de mititei

Mititei suculenti, pufosi , aromati si cei mai gustosi. Prietenii au spus ca nu au mai mancat asa mici buni…si eu spun la fel 😊


Daca probati reteta mea de Mici de casa - reteta de pasta de mici, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata💝.


    Ingrediente:
  • 700 g carne de vita
  • 300 g carne de porc cu grasime
  • 300 ml supa de oase sau apa minerala
  • 18- 20 g sare
  • 1 lingurita cimbru uscat
  • 1 lingurita boabe de piper
  • 1 lingurita boia dulce de ardei
  • ½ lingurita boia iute de ardei
  • 10 boabe de ienibahar
  • 6 catei mari de usturoi
  • 1 lingurita de bicarbonat



La reteta de pasta de mici  am folosit condimentele de mai sus, dar se mai pot adauga cate o lingurita de boabe de coriandru si seminte de chimen. Carnea de porc se poate inlocui cu carne mai grasa de oaie. Eu am folosit carne grasa de porc crescut la tara. Supa de oase poate fi de porc sau vita. Daca o inlocuiti cu apa minerala, apa trebuie sa fie foarte rece, de la frigider. Eu am folosit sare grunjoasa si un mix de boabe de piper.
Mod de preparare:
Taiem carnea in fasii, apoi o trecem de doua ori prin masina de tocat. Folosim sita cu cele mai mici orificii. Rasnim sarea impreuna cu boabele de piper si ienibahar.
Punem carnea tocata intr-un bol mai incapataor ca sa o putem framanta mai bine. Adaugam peste ea condimentele, usturoiul bine zdrobit si bicarbonatul. Eu am amestecat bicarbonatul cu ½ lingurita zeama de lamaie si 1 lingura cu supa.
Incepem sa amestecam/framantam carnea adaugand treptat cate putina supa rece. Eu am framantat-o fix 25 de minute…dupa ceas 😊 Cu cat o vom framanta mai mult, cu atat micii vor iesi pufosi. Din cand in cand “adunam” carnea de pe peretii bolului cu o spatula.
Cand a fost gata, am acoperit bolul cu folie alimentara si l-am pus in frigider pana a doua zi. Pasta de mici trebuie sa stea cel putin 24 de ore la macerat in frigider. Dupa acest timp am scos bolul din frigider si l-am lasat pe masa in bucatarie cam 20 de minute, apoi am mai framantat pasta de mici inca 10 minute.
Cu mainile unse cu ulei am format micii si i-am asezat pe doua platouri unse si acestea cu putin ulei. Fiecare mic a cantarit cam 60-65 de grame si a avut lungimea de 9-10 cm. Cand formati micii, starngeti bine carnea in palma ca sa nu fie goluri de aer prin ea.
Sotul meu s-a ocupat de “perpelirea” micilor. Au fost cei mai buni mici pe care i-am mancat pana acum 😊, un deliciu! 
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook , unde postez si alte retete delicioase. Ma puteti urmari si pe Instagram sau pe Pinterest.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti RETETELE MELE DE LA A LA Z, 





















Aici gasiti reteta CHIFELELOR LA CUPTOR.

4 comentarii:

  1. Astazi am facut si eu. Rapid. De la carnea tocata pana pe gratar cel mult 2 ore :)) A fost spontan si nu ceva planificat. Am avut doar carne de vita in care am adaugat 2-3 dl de supa facuta cu un cub concentrat de vita, 2 catei de usturoi pisati pe care i-am pus in supa racita si unde au stat nu mai mult de cinci minute(supa am strecurat-o si am adaugat-o in carnea tocata), cimbru, piper mix, boia de ardei, bicarbonat si ceva ulei (carnea fiind slaba) totul la masina cu paleta unde am tinut cam 10 minute. Am mai adaugat cred 1 dl apa rece. Au iesit foarte buni si pufosi :) Suculenti. Mi-a lipsit desigur gustul de oaie dar au mers :) Chiar mi-a fost pofta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur mult ca v-au placut. Am sa incerc si eu reteta "rapida'. Pup, o seara frumoasa!

      Ștergere
  2. Buuuun fac şi eu astăzi

    RăspundețiȘtergere