09.03.2020

Tocanita rapida de vinete

Tocanita rapida cu vinete este delicioasa si se numara printre preferatele mele. Este buna sa o servim calda, dar este gustoasa si rece. Recomand cu drag si aceasta reteta!😍   

Daca probati reteta mea de Tocanita rapida de vinete, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.


    Ingrediente:
  • 2 vinete(500 g)
  • 2 cepe(250 g)
  • 2 catei mari de usturoi
  • 1 ardei rosu(200 g)
  • 1 borcan 400 g rosii cubulete
  • 3 linguri ulei
  • boia dulce
  • piper macinat
  • sare
  • cateva fire de patrunjel


Mod de preparare:

Pentru inceput spalam vinetele, indepartam partea cu codita si le decojim partial. Le taiem in cubulete potrivite ca marime. Asezam cuburile intr-un bol si le acoperim cu apa rece in care punem 1 lingurita rasa cu sare. Le lasam asa cel putin o jumatate de ora ca sa iasa “amareala” din ele. Dupa acest timp le transferam intr-o strecuratoare, le trecem sub jet apa rece si le lasam la scurs.
Decojim ceapa, o spalam si o taiem solzisori. Spalam ardeiul, indepartam cotorul si semintele si il taiem in fasii.
Incingem uleiul intr-o cratita si adaugam ceapa. Cand acesta devine sticloasa adaugam fasiile de ardei. Dupa 1-2 minute punem si cuburile de vinete si amestecam. Lasam totul la inabusit 5-7 minute, apoi adaugam rosiile cubulete. Daca aveti rosii de gradina puteti pune 3-4 rosii decojite. Eu am folosit rosii cubulete preparate de mine, in toamna(gasiti aici reteta). Turnam si o ceasca jumatate cu apa si lasam sa fiarba acoperit partial cu un capac, cam 15-20 minute, sau pana legumele se patrund. Daca este nevoie mai putem adauga putina apa. Spre sfarsit condimentam cu boia, sare si piper, apoi adaugam usturoiul trecut prin presa sau dat prin razatoarea mica. Dupa cateva clocote, inchidem focul de sub cratita si adaugam patrunjelul tocat. Servim tocanita cu paine proaspata si salata preferata…deliciu! 😊
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca💛. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.





















4 comentarii:

  1. O bunătate!!! Va felicit si ma bucur ca am descoperit rețetele dumneavoastră!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iti multumesc, o zi frumoasa!

      Ștergere
    2. Frumoasă prezentare, cît despre preparat, un deliciu

      Ștergere
  2. Anonim23/6/22

    Mulțumesc pentru idee. Mâine sigur o voi face.

    RăspundețiȘtergere

Daca va place reteta(sau nu ), va rog sa-mi lasati un comentariu. Multumesc anticipat!