05.03.2020

Aluat fraged cu untura si bors

Aluatul fraged cu untura si bors este un aluat rapid si usor de facut cu care se lucreaza foarte usor. Se poate folosi la cornulete sau la prajituri cu umplutura de mere, branza, gem sau dovleac.😉


Daca probati reteta mea de Aluat fraged cu untura si bors, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-a placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite.
    


    Ingrediente:
  • 620-650 g faina
  • 250 g untura solida
  • 250 ml bors
  • 25 g drojdie proaspata sau 7 g uscata
  • 1 lingurita de zahar
  • 1/4 lingurita sare
  • 1 lingurita esenta de vanilie







Mod de preparare:

Punem drojdia intr-un castronel, presaram zaharul(1 lingurita) peste ea si o amestecam bine. O lasam deoparte sa se lichefieze.
Cantarim si cernem faina. Daca folositi drojdie uscata o amestecati in faina.
Intr-un bol punem untura, borsul, esenta si sarea. Amestecam putin cu o lingura, apoi adaugam drojdia. Incepem sa incorporam treptat faina si sa amestecam... la inceput cu lingura, apoi cu mana. Eu am pus 620 g faina, daca vi se pare ca aluatul este prea moale mai adaugati o lingura cu varf. Trebuie sa ne iasa un aluat nu prea tare, care nu se mai lipeste de maini si de peretii bolului. NU trebuie framantat mult. Acoperim aluatul cu o folie, il dam la frigider pentru 15-20 de minute, apoi il putem folosi. Daca nu aveti bors, il putei inlocui cu vin alb sau bere. Ies niste cornulete extraordinar de bune... se topesc in gura! 😋 Aluatul se mai poate folosi si la prajituri cu umplutura de branza, mere sau dovleac....recomandarea mea este sa adaugati in el 2-3 linguri cu zahar pudra. Daca il folositi la cornulete nu este nevoie ca aluatul sa fie dulce pentru ca la final cornuletele vor fi tavalite prin zahar pudra. Cam asta-i tot...un aluat ieftin, rapid, fraged si bun. Sa va fie de folos!
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca😘. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook cu retete delicioase, ca sa aveti de unde va inspira.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.

8 comentarii:

  1. Rita Mitregner28/10/22

    O reteta de aluat fraged, usor de facut si din care cu siguranta ca ies produse foarte bune si gustoase.
    Multumim mult!

    RăspundețiȘtergere
  2. Anonim31/10/22

    Vă urmăresc rețetele de mult timp. Vă mulțumesc.

    RăspundețiȘtergere
  3. Anonim11/10/23

    Astazi am facut cornulete umplute cu dulceata si nuci.Nu am avut bors asa ca am pus apa minerala cu otet si am facut cele mai bune cornulete.Multumesc Gicuta💐.Elena

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna, Elena! Ma bucur mult ca v-au placut. Te imbratisez cu drag...Gicuta!

      Ștergere