13.02.2020

Colarezi cu lapte (ca la Florica - Buzau) -desertul copilariei.

Colarezi cu lapte...un preparat traditional care se numara printre deserturile simple, dar atat de bune, ale copilariei. Mama ne rasfata adesea cu acest desert...offf, ce amintiri frumoase si de neuitat! Astazi l-am facut si eu...si am retrait o parte din acele amintiri...💚  

Daca probati reteta mea de Colarezi cu lapte  sau orice alta reteta de pe blog, va astept cu drag sa reveniti si sa imi spuneti cat de mult v-au placut. Toate sfaturile/sugestiile primite de la voi sunt binevenite, omul cat traieste invata😊.Daca va plac retetele mele ma puteti urmari pe paginile de FacebookFacebook.😉.

  Ingrediente:
  • 2 litri de lapte gras
  • 4 linguri zahar(sau dupa gust)
  • 2 pliculete zahar vanilat
   Pentru colarezi
  • 300 g faina
  • 4-5 linguri cu apa sau lapte 




La noi( com.Florica-Buzau), acest desert delicios se dadea de pomana, de Rusalii, asezati pe frunze de nuc ❤.
Mod de preparare:
Punem intr-o cratita/oala (care nu lipeste) laptele la fiert. Cand se infierbanta, adaugam zaharul, zaharul vanilat si sarea, apoi amestecam si il lasam in continuare la fiert(foc potrivit)
Colarezi:
Cernem intr-un bol faina si picuram deasupra ei apa sau lapte. Pentru inceput vom pune doar 3-4 linguri si daca este nevoie mai adaugam. Incepem sa amestecam si sa frecam aluatul cu degetele/palmele pana obtinem niste firimituri mai mari. Daca nu se formeaza firimiturile, mai picuram apa/lapte.
*
Cand laptele da in fiert, luam cate o mana de colarezi si ii punem/presaram in laptele clocotit. Amestecam continuu cu lingura de lemn. Continuam la fel pana ii punem pe toti. Fierbem colarezii la foc mic timp de 7-10 minute avand grija sa amestecam ca sa nu se lipeasca de fundul cratitei. Gand sunt gata, ii lasam sa se racoreasca si ii putem servi. Sunt buni si reci...daca ne mai raman. Dupa preferinta se pot adauga si alte arome(esenta rom, coaja de citrice), sau se pot servi presarati cu scortisoara sau cacao. Sper ca v-am amintit cu drag de copilaria noastra frumoasa.😊
Mai jos am atasat cateva fotografii din timpul prepararii plus alte doua retete pentru inspiratie.
Daca va place reteta, va rog sa-mi lasati un comentariu(rubrica de comentarii este mai jos). In felul acesta imi rasplatiti munca 😊. Puteti sa distribuiti pe facebook sau in alte retele de socializare. Va pup si va mai astept in bucataria mea!
Sa va fie de folos!
Nu uitati, in fiecare zi va astept pe pagina mea de facebook , unde postez si alte retete delicioase. Ma puteti urmari si pe Instagram sau pe Pinterest.
Daca doriti, va puteti inscrie in grupul "Bunatati din bucatariile noastre" sa gatim si sa ne sfatuim impreuna.
Aici gasiti TOATE RETETELE MELE DE LA A LA Z.

17 comentarii:

  1. Multumesc pentru reteta. Am facut-o pentru sotul meu care este din Buzau si avea nostalgia colarezolor facuti de mama lui. Au iesit foarte buni!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna. Ma bucur mult ca v-au placut. Va imbratisez cu drag, o seara frumoasa! <3

      Ștergere
  2. La noi in Basarabia se numesc fricatei cu lapte.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna. Am auzit de aceasta denumire. O zi buna! <3

      Ștergere
  3. Si la Tisau mâncăm dimineata colarezi. Sunt mai buni calzi si făcuți de mama...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mancarurile facute de mamele noastre sunt cele mai bune. :)

      Ștergere
    2. Anonim20/9/23

      Da , aveti dreptate, mirosea tosta bucataria, pana la vecini, de scortisoara

      Ștergere
  4. Anonim7/9/22

    Sunt foarte, foarte buni 👍 doar că erau și mai buni când mi făcea Mama.😥

    RăspundețiȘtergere
  5. Anonim17/9/22

    Gustul copilăriei mele petrecute la bunici intr-un sat din apropierea Râmnicului Sărat.

    RăspundețiȘtergere
  6. Mulțumesc frumos pentru amintiri chiar uitasem de ei sănt delicioși.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare drag! Daaa, sunt foarte buni...eu ii mai fac din cand in cand. O zi frumoasa!

      Ștergere